اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرری:

عید واقعی روز حاکمیت اسلام بر تمام عالم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرری ضمن آرزوی فرج حضرت بقیة‌الله (عج) گفت: عید واقعی روز حاکمیت اسلام بر تمام عالم است.

عید واقعی روز حاکمیت اسلام بر تمام عالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در خطبه‌های نماز عید فطر شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک عید فطرت گفت: مومنان با غیرت و خداجو برای کسب تقوا یک ماه مراقبت کرده و با روزه‌داری به پایان رساندند.

امام جمعه موقت شهرری اظهار داشت: امروز برای کسانی که خداوند طاعات و عبادات آنها را قبول کرده، عید است. خداوند متعال در ماه مبارک رمضان انسان را در تکریم و بندگی قرار داده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به فرمایشات مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: امروز که روز نخست ماه شوال است منادی ندا می‌دهد «ای انسان‌های با ایمان امروز روز پاداش است، در نماز عیدی خود را بگیرید».

امام جمعه موقت شهرری پاداش خداوند را متمایز از پادش مخلوقات باری تعالی دانست و گفت: پاداش خداوند متعال پاداشی است که نورانیت و سعادت را برای انسان به ارمغان می‌آورد و در آن روز که انسان از خاک بیرون می‌آید انسان را رستاخیز می‌کند.

* شیطان انسان‌های مومن را مورد هدف قرار داده است

حجت‌الاسلام ابراهیمی در خطبه دوم نماز عید سعید فطر نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی عنوان کرد: شیطان در ماه مبارک رمضان در حبس بود که فرصتی برای گمراهی مردم پیدا نکند. انسان‌ها نیز باید از این تقوایی که در این ماه به دست آمده مراقبت کنند.

امام جمعه موقت شهرری تاکید کرد: شیطان که عهد کرده بندگان خدا به‌ویژه مومنان و متقیان را فریب دهد، امروز مومنان و روزه‌داران ماه مبارک رمضان و ... را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان همه امکانات برای مبارزه با شیطان فراهم شد، تاکید کرد: امروز نیز شیطان شما را مورد هدف قرار می‌دهد. تلاش، کوشش، مراقبت می‌تواند به انسان کمک کرده و او را در مسیر بندگی قرار دهد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به فرمایشات حضرت علی (ع) در ارتباط با عید گفت: امروز فقط عید نیست، همان‌گونه که مولای متقیان حضرت علی (ع) می‌فرمایند «هر روز که در آن معصیت نشود روز عید است»، روزی که ما در آن گناه نمی‌کنیم آن روز برای ما عید است.

* روزی که مردم فلسطین نجات یابند روز عید است

امام جمعه موقت شهرری با آرزوی روزی که حضرت حجت (عج) جلوه بگشاید، عنوان کرد: عید واقعی روزی است که حاکمیت اسلام در تمام عالم باشد. روزی که در آن از ظلم خبری نباشد، روزی که مردم فلسطین نجات پیدا کرده باشند و زن و مرد فلسطینی به قربانگاه نروند.

وی گفت: روزی که مومنان و مسلمانان سوریه در مقابل استکبار گرفتار نباشند و دنیایی که ادعای دموکراسی دارند و شعار می‌دهند اما در واقع سلطه مزدورانه‌ای به مردم مظلوم سوریه دارند، و دست به جنایاتی می‌زنند که روی مغول را کم می‌کنند، از سوریه و فلسطین دست بردارند، آن روز عید است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول