اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی کلیشم رودبار خبر داد

تولید روزانه 1500 کیلوگرم شیر در کلیشم رودبار

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی کلیشم رودبار از تولید روزانه یک‌هزار و 500 کیلوگرم شیر در این روستا خبر داد.

تولید روزانه 1500 کیلوگرم شیر در کلیشم رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، علی جعفری عصر شنبه در جمع دامداران بخش عمارلوی این شهرستان اظهار کرد: دامداران روستای کلیشم با آغاز فصل بهار از منطقه قشلاقی به این منطقه می‌آیند که با توجه به وسعت منطقه و ازدیاد دام، کمبود آب مشکلاتی را برای دامداران ایجاد می‌کند.

وی افزود: برای برطرف کردن این مشکل پروژه آبرسانی دام و مراتع در منطقه ییلاقی نواخان کلیشم رودبار توسط بسیج سازندگی و با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته این مسئول چهار گله دام سبک منطقه نواخان کلیشم در فصل تابستان با بی‌آبی مواجه هستند و آب مورد نیاز دام‌ها از طریق تانکر تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: لوله مورد نیاز پروژه تامین آب ییلاقات کلیشم را منابع طبیعی رودبار و اجرای پروژه نیز بسیج سازندگی رودبار عهده‌دار هستند.

جعفری با اشاره به تولیدات دامی روستای کلیشم رودبار اظهار کرد: با توجه به احداث کارگاه پنیرسازی در کلیشم، دامداران این روستا روزانه بیش از یک‌هزار و 200 کیلوگرم تا یک‌هزار و 500 کیلوگرم شیر تحویل این کارگاه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 12 هزار دام سبک و 700 دام سنگین در کلیشم وجود دارد، از اختصاص 22 عدد آبشخور برای توزیع در منطقه خبر داد و گفت: بالغ بر یک‌هزار متر لوله‌کشی برای آبشخور و تامین آب دام‌های روستای لایه انجام شده است.

وی لوله‌گذاری باغ‌ها، جمع‌آوری آب‌های سطحی و احداث کانال بتنی را از اقدام‌های انجام شده و در دستور کار جهاد کشاورزی عنوان کرد.

جعفری با اشاره به اینکه کمبود آب کشاورزی مانع از پوشش باغی در کلیشم  شده است، بیان کرد: شش ماه در پوشش برف هستیم اما زیرساخت‌های ذخیره‌سازی آب‌های سطحی صورت نگرفته است.

وی احداث سدهای ذخیره‌سازی برای توسعه کشاورزی و باغ‌ها را ضروری دانست و افزود: با احداث سدهای ذخیره آب کشاورزی بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی زیرکشت باغ‌ها می‌روند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول