اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان:

انتظارات بیش از حد بیماران از پزشک آزارم می‌دهد/ نمره 18 را به جامعه پزشکی فعلی می‌دهم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: انتظارات بیش از حد بیماران از یک پزشک سبب آزار و اذیتم می‌شود.

انتظارات بیش از حد بیماران از پزشک آزارم می‌دهد/ نمره 18 را به جامعه پزشکی فعلی می‌دهم

عباس علی جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بیماران انتظار دارند با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی دیگر بیماری بدون درمان نماند و چون در عرصه واقعی شاهد آن نیستم به حرفه و دانش پزشک تردید و نوعی بی‌اعتمادی شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این مسئله سبب بالا رفتن توقعات بیماران از پزشکان شده که در واقع پزشک نمی‌تواند پاسخگوی آن باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان که به مناسبت روز پزشک از جایگاه یک پزشک سخن گفت، افزود: نمره 18 را به جامعه پزشکی فعلی می‌دهم و آن دو نمره را به دلیل بی‌انصافی برخی از پزشکان در مسائل مالی بیماران، کم کردم.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه سال 53 به پزشکی راه یافتم، تصریح کرد: پزشک در آن زمان حکم حکیم را داشت و از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار بود که هنوز هم وجود چنین نگاه‌هایی در بین مردم و اعتقادی که عامه مردم به پولدار بودن پزشک دارند، عامل روی‌ آوری بسیاری از دانشجویان و تشویق فرزندان از سوی خانواده‌ها به پزشکی شده است.

وی با بیان اینکه تنها برخی از رشته‌های پزشکی درآمدهای خوبی دارد، اضافه کرد: درآمد بسیاری از پزشکان در سطح یک کارمند است.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: اجرای مناسب طرح پزشک خانواده در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و عملیاتی شدنش در مدت زمان مناسب بهترین هدیه مسئولان به پزشکان در روز پزشک است.

وی ادامه داد: شانیت پزشک عمومی که تا اندازه زیادی امروزه کاهش یافته است تنها با درست اجرایی کردن طرح پزشک خانواده می‌تواند ساخته شود.

جوادی با اشاره به اینکه نمی‌دانم با شرایط آن زمان که تنها یک پزشک در شهرستان اردستان اصفهان بود، دوباره پزشکی را انتخاب می‌کردم یا خیر، افزود:  پاسخگویی به این پرسش که اگر شرایط فعلی در آن زمان حاکم بود باز هم پزشک می‌شدم، سخت و دشوار است.

انتهای پیام/ی20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول