اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکصدا تا آزادسازی قدس شریف- 11

روز قدس متفاوت در فریدونکنار ثبت شد

خبرگزاری فارس: در مسیر راهپیمایی روز قدس در ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی نیز دیده می‌شد که قدس 91 را برای فریدونکنار متمایزتر و برتر کرده بود.

روز قدس متفاوت در فریدونکنار ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، راهپیمایی روز قدس همچون سا‌ل‌های گذشته با شور و شعور علوی در فریدونکنار برگزار شد.

بار دیگر، جمعه آخر ماه مبارک رسید و یاد و نام امام خمینی (ره) که امروز را برای همیشه روز قدس نامید، دل‌ها و ذهن‌ها را به خود معطوف کرد تا موجی خروشان و دریایی عظیم از آحاد انسان‌ها، فریادهای مانده در گلو را در اقصی نقاط جهان، طنین انداز کرد و با مشت‌های گره کرده و گام‌های استوار، لرزه بر کاخ‌های ستم و استکبار انداخته و فریاد اضمحلال و نابودیشان را سر دهند.

مسیر راهپیمایی از مسجد تاریخی جامع تا مصلای قدس این شهرستان تازه تاسیس اعلام شد.

نکته جالب توجه اینکه با وجود شروع راهپیمایی در ساعت 11 صبح اما ساعتی پیش از آن نوجوانان و جوانان فریدونکنار در خیابان امام خمینی (ره) گرد هم آمده و حال و هوای خاص و البته ترافیکی نیمه‌سنگین در شهر حاکم کردند.

امروز مسجد جامع و یادمان مادر 5 شهید از خانواده یزدانخواه شاهد حماسه‌سازی دلاورمردان و شیرزنان دیار بصیر و بصیرت بود. آذین‌بندی مسیر راهپیمایی به خوبی انجام شده، مردم هم که تمام عیار آمدند تا ندای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سردهند و از همه مهم‌تر بخش قالب توجه و بلکه حداکثری جمعیت حاضر را نوجوانان و جوانان دهه سومی انقلاب تشکیل داده‌اند و مدیران و مدیران به همراه روحانیت در صف‌های جلویی و هم قدم با مردم دیده می‌شدند و این یعنی وحدت همه‌جانبه عوام و خواص جامعه که با بصیرت دینی و اجتماعی خود برگ زرینی دیگر بر تارک این سرزمین نقش بستند.

از قبل هم انتظار می‌رفت ملتی که حامی همیشگی مردم بی‌دفاع فلسطین تا آزادی کامل آنان از زیر یوغ رژیم غارتگر اسرائیل است، در شرایط حاضر و با شدت گرفتن توطئه‌ها در سوریه و مسلمان کشی در میانمار حضورشان در روز قدس ضرورتی دو چندان یابد که در این راستا باید با برنامه‌ریزی منسجم و مقتدر به حضور گسترده مردم و برپایی باشکوه مراسم روز قدس کمک می‌شد که شد.

فریدونکنار، شهر برنج و ماهی و درنا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همچون گذشته فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی را سرمه چشمان خود قرار داده و قدوم بی‌ادعایش را آورده تا بگوید:«خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.»

یکی از فرهنگیان حاضر در راهپیمایی روز قدس شهرستان فریدونکنار به فارس گفت: روز قدس، روز حیات اسلام است، روز وحدت امت اسلامی و روز نابودی صهیونیسم و استکبار جهانی است.

مسلمانان روزه‌دار، بعد از ایام و لیالی مبارکی که پشت سر گذارده و نورانیت ایمانی که در خود ایجاد کرده‌اند و قدرت و قوت معنوی که در خود بوجود آورده اند، به خیابان‌ها آمده و فریاد توحید و تکبیر و فریاد نفی شرک و تکفیر سر دادند.

یکی از کسبه حاضر در جمعیت نیز بیان داشت: جمعه آخر ماه رمضان امسال هم به مراتب بهتر از قبل، حضور انبوه و به هم فشرده اهل ایمان را شاهد هستیم.

احمد بابکی گفت: راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت خاصی برخوردار بود که خدارا شکر ملت ایران با راهپیمایی عظیم خود قدرت‌نمایی کرده و بار دیگر ایستادگی و پایبندی‌شان به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز در بدترین و پیچیده‌ترین شرایط و وضعیت در طول تاریخ ننگین خود قرار دارد تا جایی که در آستانه فروپاشی از درون قرار گرفته است.

در مسیر راهپیمایی نمایشگاه بیداری اسلامی، جشنواره عکاسی روز فریاد، ایستگاه اختصاصی نقاشی کودکان، مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه عکس شهدای غزه و فلسطین و ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی نیز دیده می‌شد که قدس 91 را برای فریدونکنار متمایزتر و برتر کرده بود.

فریدونکناری‌ها از پیر و جوان و اقشار مختلف بار دیگر به صحنه آمدند و با ولی امر مسلمین تجدید بیعت کردند که قطعا مردم خطه مبارک در این امتحان الهی نیز نمره قبولی گرفتند.

====================

گزارش از محمدرضا احمدی آسور

انتهای پیام/ی20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول