اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران:

فلسطین پایگاه اول مقاومت دنیای اسلام در برابر کفر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالدران گفت: فلسطین پایگاه اول مقاومت دنیای اسلام در برابر کفر و مستکبران جهان است.

فلسطین پایگاه اول مقاومت دنیای اسلام در برابر کفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از چالدران، حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه فلسطین پایگاه اول مقاومت در برابر کفر در دنیای اسلام است، اظهار داشت: اگر فلسطین برانداخته شود کل اسلام آسیب می‌بیند و روز قدس روز مقابله مستضعفان بر ضد مستکبرانی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و اسرائیل هستند.

یوسف‌زاده با بیان اینکه روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود، تصریح کرد: باید ملت‌های مستضعف در مقابل مستکبران اعلان وجود کنند و همانطوری که ایران قیام کرد، و دماغ مستکبران را به خاک مالید همه ملت‌ها قیام کنند، و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دان‌ها بریزند.

امام جمعه چالدران در ادامه از مسلمانان آزاده‌خواهی که با زبان روزه برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند، قدردانی کرد و گفت: شور و شوق مردم در راهپیمایی امسال روز قدس نشان‌دهنده شعور سیاسی مردم و بلوغ فکری آنها است زیرا به دعوت ولی امر مسلمین جهان لبیک گفته‌ و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و خواستار آزادی مردم فلسطین هستند زیرا مردم با هوشیاری بیان کردند که برای اتحاد اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود و اهداف اسلام را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه از مردم شهرستان چالدران به دلیل کمک و یاری زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی تقدیر کرد و گفت: این حادثه غیر‌مترقبه و ناگوار یک نوع امتحان الهی برای مصیبت‌دیدگان است که چگونگی صبر در برابر مقدرات الهی را بیاموزند و هم وسیله امتحان مردم است که چگونه به یاری مصیبت‌دیدگان و نیازمندان بشتابند.

یوسف زاده حضور رهبر کبیر انقلاب در مناطق زلزله‌زده را سبب تسلی آلام مردم دانست و ابراز داشت: حضور ایشان در منطقه منجر به تسریع خدمات رسانی و تسکین آلام مردمی می‌شود که خانه و زندگی و عزیزانشان را در این حادثه دلخراش از دست دادند به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر ساکنان این مناطق با یکدیگر همکاری و همدلی داشته باشند این حادثه می‌تواند به سکوی پرش و دگرگونی چهره‌ی این منطقه تبدیل شود.

امام جمعه چالدران در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته دولت گفت: صیانت و حفظ وحدت و همدلی در سایه برافراشته بودن پرچم نظام جمهوری اسلامی تکلیف همیشگی همه مسئولان و مردم ایران است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید خدمتگزاران صدیق مردم باشند، تاکید کرد: مسئولان باید برای رفاه  و آرامش مردم، حل مشکلات انها، رفع بیکاری و تورم گام بردارند تا مردم به آنها خوش‌بین شوند و هر روز بیشتر از گذشته از مسئولان حمایت کنند.

امام جمعه چالدران بابیان اینکه عید فطر مظهر پیوند امت اسلام با امامت و ولایت است، گفت: از جمله ویژگی‌های نماز عید فطر را آشنایی با نحوه دعا کردن و آداب دعا است زیرا نماز عید فطر نماد وحدت امت اسلامی است و همه مسلمانان امروز رو به خدا و به پیشگاه او هستند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول