اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حضور علما و مراجع در راهپیمایی روز جهانی قدس/

مراجع تقلید در قم: روز قدس متعلق به جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: علما و مراجع تقلید در قم همگام و همراه با اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

مراجع تقلید در قم: روز قدس متعلق به جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراجع و علمای قم همگام با اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و یک بار دیگر حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین و نفرت و انزجار خود را از رژیم جعلی اسرائیل اعلام کردند.

حضرات آیات مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، آملی‌لاریجانی، هاشمی‌شاهرودی، امینی امروز پا به پای مردم روزه‌دار قم بخشی از مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس را طی کردند و در گفت‌وگو با خبرنگاران روز قدس را متعلق به جهان اسلام دانستند و بر حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند.

آیت‌الله‌ مکارم‌شیرازی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، روز قدس را روز پیروزی اسلام و روز ذلت و شکست اسرائیل دانست و گفت: همه مسلمانان و نسل جوان فراموش نکنند که قدس این عضو جدا شده از پیکره اسلام (فلسطین، بیت‌المقدس و مسجد الاقصی) باید در آینده نزدیک به جهان اسلام بازگردد.

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی نیز که همگام با مردم در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کرده بود، بیداری اسلامی را در منطقه موجب گسترش حرکت‌های ضد اسرائیلی در جهان دانست و خاطر نشان کرد: نتیجه حمایت جهانی از فلسطین، فتح قدس شریف و ریشه‌کنی رژیم جعلی اسرائیل را به دنبال خواهد داشت.

وی هدف از شکل‌گیری اسرائیل در قلب کشورهای اسلامی را ضربه به کیان اسلام و ایجاد اخلال در بین مسلمانان عنوان کرد و یادآور شد: با شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان و 22 روزه غزه، قدرت پوشالی اسرائیل برای جهانیان آشکار شد و استکبار در این توطئه خود ناکام ماند.

این مرجع تقلید با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس تصریح کرد: تدبیر ارزنده امام موجب شده است مسلمانان همبستگی خود را با قدس شریف و نفرت از رژیم منفور اسرائیل اعلام کنند.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی نیز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس با اشاره به اینکه سیل خروشان مردم در روز جهانی قدس بسیار چشمگیر و کم‌نظیر است اظهار کرد: مردم با حضور گسترده خود فریاد علیه صهیونیسم غاصب و همراهان آنها سر دادند.

وی با بیان اینکه حضور مردم موجب حمایت همه جانبه از ملت فلسطین و مقاومت اسلامی در منطقه است‌ تصریح کرد: قطعا مشعلی که امام راحل(ره) بر افروختند روزبه‌روز روشن‌تر و ان‌شاءالله به محو رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه سوریه خط مقدم مقاومت است خاطر نشان کرد: دشمنان با فتنه‌ها و توطئه‌های خود در پی شکستن خط مقدم مقاومت اسلامی هستند و حضور مردم در راستای مخالفت با افکار شوم استکبار تاثیر مؤثری خواهد داشت.

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی نیز در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم حضور پیدا کرد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اساس تظاهرات روز جهانی قدس موجب جلب توجه اذهان مردم جهان به ظلم تاریخی صورت گرفته به مردم مظلوم فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل(ره) ابتکاری مهم بود تصریح کرد: با اینگونه راهپیمایی‌ها در ایران و سایر کشورهای اسلامی ذهن و قلب مردم جهان متوجه ظلمی تاریخی می‌شود که به مردم مظلوم فلسطین شده که متاسفانه ادامه دارد.

رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه با تاکید بر اینکه برگزاری راهپیمایی‌ها کمترین حمایتی است که از مردم مظلوم فلسطین می‌شود خاطر نشان کرد: حضور ملت‌های جهان در روز قدس بیانگر عزم ملت‌ها برای ایستادگی در مقابل اینگونه ظلم‌های بزرگ و مدعیان دروغین حقوق بشر در صحنه بین‌الملل است.

آیت‌الله ابراهیم امینی هم در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در سخنانی اظهار داشت: تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس یکی از ابتکارات امام راحل بود و ایشان از همان سال اول پیروزی انقلاب فرمود وظیفه هر مسلمان است که آخرین جمعه رمضان را گرامی داشته و فریاد خود را علیه ظلم و استکبار و دفاع از مظلومان و رانده‌شدگان از فلسطین ابراز کند.

وی افزود: از آن موقع تا به حال مردم ایران به این توصیه امام خویش به طور کامل عمل کرده‌اند و این مسئله هر ساله گسترده‌تر شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه روز قدس اختصاص به ایران ندارد گفت: کشورهای دیگر از ایران تأسی جسته و روز قدس را گرامی می‌دارند.

وی خاطر نشان کرد: امام در این پیشنهاد خود اهداف بزرگی را در نظر داشت که مهمترین آنها تظاهرات علیه ظلم و ستم اسرائیل نسبت به مسلمانان آواره فلسطین بود زیرا تاکنون میلیون‌ها مسلمان در این کشور آواره شده‌اند و کشور غاصب صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی به وجود آمد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول