اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تکمیل محور بوشهر ـ شیف ـ گناوه

مسیر بوشهر به گناوه 30 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: با تکمیل محور بوشهر ـ شیف ـ گناوه، مسیر بوشهر به گناوه 30 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

مسیر بوشهر به گناوه 30 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر استاندار بوشهر ظهر امروز از روند اجرایی محور بوشهر، شیف، گناوه بازدید کرد.

محمدحسین جهانبخش گفت: این جاده ساحلی 88 کیلومتر طول دارد که با راه‌اندازی آن در آذر ماه امسال 30 کیلومتر مسیر بوشهر گناوه کوتاه‌تر می‌شود.

وی اعتبار اجرای این طرح را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اکنون این طرح 90 درصد پیشرفت دارد و باید با سرعت بیشتر روند اجرایی این پروژه تکمیل شود.

استاندار بوشهر طرح یاد شده را از طرح‌های مهر ماندگار ذکر کرد و با بیان اینکه 600 طرح ماندگار با 170 هزار میلیارد تومان در کشور اجرا می‌شود گفت: 39 طرح آن با 37 هزار و 900 میلیارد تومان در استان بوشهر هزینه می‌شود.

استاندار بوشهر همچنین از روند اجرایی بزرگراه برازجان، گناوه،دیلم، هندیجان نیز دیدن کرد و گفت: از 205 کیلومتر این مسیر 55 کیلومتر آن اجرا شده است که 40 درصد پیشرفت دارد و برای اجرای این طرح 218 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز گفت: این پروژه 88 کیلومتر طول و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از هفت دستگاه پل بزرگ این محور، پنج دستگاه آن نیز ساخته شده است.

وی افزود: کاهش فاصله بوشهر به گناوه، کاهش بار ترافیکی بزرگراه بوشهر ـ گزبلند به گناوه، کاهش مصرف سوخت، تسهیل راه دسترسی به روستاهای این منطقه و همچنین تأثیر در پدافند غیر عامل از جمله مزایای اجرای مسیر بوشهر، شیف، گناوه است.

وی با اشاره به اینکه در صورت بهره‌برداری از پروژه یاد شده علاوه بر کاهش زمان سفر، از نظر سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی نیز حائز اهمیت خواهد بود افزود: با توجه به شاخصه مهم مسافت کمتر، ایمنی بالاتر و چشم‌انداز طبیعی کم‌نظیر، کاهش حجم قابل ملاحظه‌ا‌ی از ترافیک فوق‌العاده سنگین محور بوشهر، برازجان، گناوه را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول