اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

میراث فرهنگی و هنری نباید فدای توسعه شهری شود

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: در اجرای طرح‌های توسعه شهری نباید میراث فرهنگی و هنری فدای فعالیت‌های توسعه شهری شود، چرا که حفظ میراث فرهنگی از هر چیزی مهم‌تر است.

میراث فرهنگی و هنری نباید فدای توسعه شهری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در مراسم بزرگداشت استاد سیدحسن کسایی طی سخنان کوتاهی درباره این استاد برجسته نی ایران، اظهار کرد: لازم است یاد و خاطره هنرمندان بزرگی هم‌چون استاد حسن کسایی گرامی داشته شود، بزرگداشت این چهره ارزشمند عرصه هنر در واقع به معنای تقدیر از تمامی هنرمندان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سر و سامان دادن به برخی از امور فرهنگی از عهده استانداری و اداره ارشاد اسلامی نیز خارج است، تصریح کرد: به نتیجه رسیدن برخی امور نیاز به همکاری، پشتیبانی و حمایت هنرمندان و عموم مردم دارد.

استاندار اصفهان با انتقاد از طرح‌های گذر مترو از نزدیک برخی آثار تاریخی، افزود: در دیداری از روسیه، مقامات بلندپایه این کشور عنوان کردند که ما حدود 100 سال پیش انتقال خطوط آب و فاضلاب را انجام داده‌ایم و اگر امروز بخواهیم در این زمینه فعالیتی کنیم مردم به ما اجازه نمی‌دهند، چرا که حفظ میراث فرهنگی را مهم‌تر از فعالیت‌های توسعه‌ای می‌دانند.

وی افزود: این گونه است که کشورهای با پیشینه نه چندان قوی توانسته‌اند کشور خود را به شهر موزه‌ای تبدیل و ثبت جهانی کرده و گردشگران زیادی را به خود جذب کنند.

ذاکراصفهانی اضافه کرد: کشور مالزی چندی پیش اقدام به برگزاری کنفرانس توریسم اسلامی کرد و این در حالی است که این کشور پیشینه تاریخی چندانی ندارد و از نداشتن بناهای تاریخی و هویت فرهنگی رنج می‌برد.

وی مسجد جامع اصفهان را گنجینه بزرگ هزار ساله‌ای دانست که شالوده فکری بزرگ و تلاش مردمی را به همراه دارد و تصریح کرد: شهر اصفهان پر از بناهای تاریخی با هویت فرهنگی است، اما آنچه که امروز در عالم رقابت دنیای غرب بنا شده، بناهایی است که ذره‌ای از انسجام فکری بناهای تاریخی ما را ندارد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: لازم است هنرمندان برای حفظ میراث فرهنگی حضوری جدی‌تر در عرصه‌های فرهنگی داشته و درباره حفظ میراث فرهنگی کشور نیز با آینده‌نگری بیشتری عمل شود تا دیگر شاهد روندی مانند عبور مترو از نقاط میراثی شهر نباشیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول