اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

گچساران کمترین تحقق ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گچساران به نسبت دیگر شهرستان‌های استان، کمترین تحقق ایجاد اشتغال را داشته است.

گچساران کمترین تحقق ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، اردلان زینل‌زاده ظهر امروز در جلسه کار‌گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار کرد: تعهد ادارات، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای کهگیلویه و بویراحمد در سال 90 ایجاد افزون بر 16 هزار و 503 مورد فرصت شغلی بود.

تحقق 105 درصدی ایجاد اشتغال در سال 90 در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: با در نظر گرفتن تحقق 17 هزار و 53 موردی ایجاد اشتغال در استان میزان فرصت شغلی تحقق ‌یافته افزون بر 105 درصد بوده است.

زینل‌زاده افزود: میزان تعهد گچساران در سال گذشته برای ایجاد فرصت‌های شغلی توسط ادارات و نهادها 3 هزار و 663 مورد بوده که تنها 2 هزار و 520 فرصت شغلی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در گچساران در سال گذشته تنها 69 درصد تعهد ایجاد اشتغال تحقق یافت، تصریح کرد: در این شهرستان با کمترین تحقق فرصت شغلی به نسبت دیگر شهرستان‌های استان مواجه بودیم و این در حالی است که در برخی شهرستان‌ها بیش از تعهد فرصت شغلی ایجاد شده است.

زینل‌زاده عنوان داشت: در سال 91 در سطح استان 14 هزار و 971 مورد فرصت شغلی باید ایجاد شود که سهم گچساران از این میزان 3 هزار و 354 فرصت شغلی است.

وی یادآور شد: امسال میزان تعهد ایجاد اشتغال هر نهاد و دستگاه اجرایی به طور مشخص تفکیک شده است و رؤسا و مدیران باید در این زمینه تلاش کنند.

زینل‌زاده بیان داشت: آمار ایجاد فرصت‌های شغلی باید به طور مستمر و دقیق در کارگروه اشتغال ارائه شود و موانع احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

آمار سرمایه‌گذاری در گچساران پائین است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آمار ارائه شده در کارگروه‌های اشتغال به معنای جذب نیرو در ادارات نیست بلکه ایجاد فرصت شغلی با حمایت و توسط ادارات و نهادها با ارائه تسهیلات در بخش‌های مختلف و مرتبط است.

زینل‌زاده با اشاره به فعالیت کارگروه توسعه بخش کشاورزی ابراز داشت: در این بخش تسهیلات خوبی ارائه می‌شود و متولیان باید مردم و سرمایه‌گذاران در این بخش را به نحو مطلوبی اطلاع‌رسانی کنند.

وی معتقد است ارائه تسهیلات بخش کشاورزی به دهک‌های پائین جامعه که به طور عمده در روستاها هستند، کاهش نرخ بیکاری و واقعی شدن پرداخت تسهیلات در مسیر واقعی و تعریف‌شده را سبب می‌شود.

زینل‌زاده گفت: مسئولان شهرستان‌ها باید در زمینه جذب اعتبارات بخش کشاورزی تلاش کنند و از این فرصت در راستای کاهش بیکاری، افزایش تولیدات دامی و کشاورزی و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه گام‌های مؤثری بردارند.

وی با بیان اینکه پتانسیل استان در روستاها و دهستان‌ها در بخش‌های مختلف متفاوت است و دهیاران در راستای شناسایی و معرفی این پتانسیل‌ها نقش مهمی دارند، تشکیل تعاونی روستایی و تشویق دهیاران به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی روستائیان برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را ضروری دانست.

زینل‌زاده با اشاره به اینکه 50 درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند، برنامه‌ریزی ادارات و نهادها برای حضور و مشارکت بانوان در امر ایجاد اشتغال را خواستار شد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات در بخش مشاغل خانگی ابراز داشت: 18 درصد پرونده‌های متقاضیان بخش تسهیلات خانگی مربوط به گچساران بوده که با توجه به آمار بالای بیکاری در این شهرستان این آمار کم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد سرمایه‌گذاران در گچساران به نسبت دیگر مناطق استان پائین‌ بوده و تلاش و برنامه‌ریزی هر چه بیشتر مسئولان، بررسی دقیق و ارائه راهکارهای عملی در این زمینه ضرورت دارد.

پرونده‌های ارسالی به بانک‌ها تعیین تکلیف شود

زینل‌زاده با بیان اینکه در این استان و به ویژه در گچساران فرهنگ کار به درستی تعریف و نهادینه نشده است، ابراز داشت: جوانان در این استان بیشتر به دنبال شغل دولتی هستند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صحیح صورت گیرد.

وی افزود: ایجاد تحرک برای انجام کارهای فنی و مهم‌تر از همه یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش مهارت‌آموزی در میان جوانان برای کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ضرورت دارد.

زینل‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برگزاری جلسه‌ای با رؤسای بانک‌های عامل در زمینه تعیین تکلیف پرونده‌های ارسالی به بانک‌ها و ارائه عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات شد.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول