اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 12 مهرماه جاری صورت می‌گیرد

اعزام 6 هزار دانش‌آموز اصفهانی به راهیان نور

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) از آغاز اعزام 6 هزار دانش‌آموز اصفهانی به مناطق عملیاتی جنوب و راهیان نور از 12 مهر ماه جاری خبر داد.

اعزام 6 هزار دانش‌آموز اصفهانی به راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد ادیب پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه بسیج دانش‌آموزی بزرگ‌ترین تشکل دانش‌آموزی است، اظهار کرد: نخستین بار بسیج دانش‌آموزی در دوران دفاع مقدس و از پایگاه‌های مدارس شکل گرفت.

وی با بیان اینکه این تشکل دانش‌آموزی به بزرگ‌ترین هسته دانش‌آموزی تبدیل شد، افزود: بسیج دانش‌آموزی 36 هزار دانش‌آموزی بسیجی دارد که 5 هزار شهید آن از استان اصفهان هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) تصریح کرد: یکی از اهداف بسیج دانش‌آموزی معرفی الگو به دانش‌آموزان است که در سال گذشته به نام شهید بهنام محمدی از خوزستان و ناهید فاتحی کرجو از کردستان نامیده شد.

وی با تاکید به اینکه بسیج دانش‌آموزی امروزه به‌عنوان یک نهاد انقلابی در همه صحنه‌ها حضور فعال دارد، از حضور فعال دانش‌آموزان بسیجی در راهپیمایی روز قدس در اصفهان خبر داد.

ادیب به طرح هجرت 3 اشاره و تصریح کرد: طرح هجرت 3 موجب کاهش هزینه‌های دانش آموزی شد، چنانکه در عرصه خدمت رسانی و سازندگی در مناطق محروم تابستان جاری 25 هزار نفر در اردوهای زمانی 10 روزه به مرمت، بهسازی، زیباسازی فضاهای مدارس پرداختند.

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود به اردوهای جهادی توسط دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در قالب 40 گروه جهادی دانش‌آموزان نیز به مناطق محروم اعزام و در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی خدمت کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) گفت: در تابستان جاری توسط بسیج دانش‌آموزی حوزه یک به مناطق بسیار محروم مهر گرد سمیرم و نیز توسط بسیج دانش‌آموزی حوزه دو به چادگان نیرو اعزام شد.

وی افزود: عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور بسیج دانش‌آموزی در راستای طرح درس دفاعی پایه دوم دبیرستان دانش‌آموزان دختر و پسر از12 مهرماه جاری نیرو به این مناطق اعزام می‌کند.

ادیب تصریح کرد: 6 هزار نفر از دانش آموزان، 32 هزار دانش‌آموز دختر و 28 هزار نفر دانش‌آموز پسر اعزام می‌شوند که سه ماهه نخست را دختران و سه ماهه دوم را پسران دانش‌آموز اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: راهیان نور مهم‌ترین ذخیره کشور به وسیله دوران دفاع مقدس است که همچنان باید حفظ شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب‌الزمان(عج) در بخشی از صحبت‌های خود به اهمیت برنامه‌های اردوی ولایت اشاره کرد و گفت: این اردوها با هدف تربیت دانش‌آموزان بسیجی در نقش‌های مهم مدیرتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول