اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون ورزش مجلس:

سوارکاری ورزش مهجوری در کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کسب امتیازات و پیشرفت‌هایی که در رشته‌های ورزشی صورت گرفته، اما ورزش سوارکاری هنوز در کشور مهجور است و کم‌تر به آن اهمیت داده شده است.

سوارکاری ورزش مهجوری در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی اسفنانی در اختتامیه مسابقات سراسری سوارکاری جام زاینده‌رود اظهار کرد: تاکنون ورزش سوارکاری کم‌تر مورد توجه مسئولان بوده و حمایت بیشتری را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه در ذات و ریشه تمامی ایرانیان علاقه به اسب وجود دارد، تصریح کرد: علاوه بر این در آموزه‌های دینی تأکید‌های مکرری به والدین از طرف پیامبر (ص) داریم که سوارکاری را به فرزندان خویش آموزش دهند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ورزش‌هایی مانند چوگان و تیر و کمان با اسب از جمله شواهد دیگری است که نشان ‌دهنده استفاده از اسب در کشور ایران بوده است.

وی تاکید کرد: با کنکاشی در تاریخ هم می‌توان دید که ایرانی‌ها نخستین افرادی بودند که به پرورش اسب پرداخته و به سراسر کشورهای دنیا نیز صادر می‌کردند، اما اکنون این وضعیت برعکس شده و ایران اسب را از کشورهای دیگر وارد می‌کند.

اسفنانی که عضو فدراسیون ورزش مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: با طرح مشکلات موجود در ورزش سوارکاری در مجلس سعی بر این دارم تا این ورزش را که کم‌ترین آلودگی محیط زیست را دارد، بسط و گسترش دهیم.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول