اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری استان اصفهان:

سایت سوارکاری دهکده زاینده‌رود بین‌المللی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط مناسب سایت سوارکاری دهکده زاینده‌رود سعی می‌کنیم با رفع برخی مشکلات این سایت در سال‌های آینده به عنوان سایت بین‌المللی سوارکاری مورد استفاده قرار گیرد.

سایت سوارکاری دهکده زاینده‌رود بین‌المللی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی خیراللهی در جمع خبرنگاران شرکت کننده در روز دوم مسابقات سراسری لیگ سوارکاری استقامت قهرمانی کشور اظهار کرد: داوران و مسئولان معتقد بودند با توجه به امکانات مناسب سایت اسب‌سواری دهکده زاینده‌رود بهتر است دوره بعدی این مسابقات که در شهریورماه است نیز در این مکان برگزار شود.

وی ادامه داد: به گفته شرکت‌ کنندگان و کادر اجرایی در مسابقه شرایط در دوره‌های قبلی مناسب نبوده و هیچ استانی تاکنون چنین امکاناتی را در اختیار سوارکاران و کادر اجرایی نگذاشته است.

رئیس هیئت سوارکاری استان اصفهان با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی با مسئولان فدراسیون داشته، تصریح کرد: قرار بر این است این مسابقات به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب، امکان اسکان تورها و زیرساخت‌های دیگر در سال‌های آتی در همین مکان برگزار شود که این موضوع به توافق بین فدراسیون و هیئت سوارکاری اصفهان بستگی دارد و لازم است بخشی از هزینه‌های آن را فدراسیون سوارکاری تقبل کند.

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های این مسابقات برعهده هیئت سوارکاری استان اصفهان است، تاکید کرد: در این مسابقات حضور تیم‌های اورژانس با توجه به دور بودن منطقه از شهر مورد توجه بوده است و حضور بالگرد برای امدادرسانی پیش از این تنها در سه مسابقه کشوری صورت گرفته است.

خیراللهی درباره جوایز این مسابقات گفت: هیئت سوارکاری استان اصفهان با سازمان عمران زاینده‌رود اسپانسر این مسابقه بوده و جوایز این مسابقه مطابق آیین‌نامه فدراسیون سوارکاری به ترتیب سه و نیم، دو و یک و نیم میلیون برای تیم‌های نخست تا سوم است.

وی ادامه داد: در بخش انفرادی نیز جوایز براساس بخشنامه اهدا می‌شود، ضمن اینکه کاپ قهرمانی با حضور رئیس فدراسیون سوارکاری به برگزیده مسابقه اهدا خواهد شد.

رئیس هیئت سوارکاری استان اصفهان با بیان اینکه در مرحله ابتدایی ثبت‌نام 83 رأس اسب ثبت‌نام شدند، گفت: اجازه ورود به مسابقه منوط به کنترل سلامت اسب است و به همین دلیل برخی از اسب‌های مسابقه در این بخش حذف شدند.

وی ادامه داد: در مسیر مسابقه کلانتر و سرکلانتر اسب‌ها را کنترل می‌کنند و پس از اینکه شرکت کننده‌‌ها مسیر 20 کیلومتر به بالای مسافت تعیین شده برای مسابقه را به سلامت طی کردند بار دیگر باید توسط پزشک تایید شوند تا بتوانند مسابقه را ادامه دهند.

خیراللهی اضافه کرد: در انتهای مسابقه آزمایش دوپینگ از اسب‌ها انجام می‌شود و پس از آن نتایج مسابقه اعلام می‌شود، البته این آزمایش‌ها قبل از مسابقه نیز انجام می‌شود.

رئیس هیئت سوارکاری استان اصفهان اظهار کرد: چهار واحد اورژانس، 50 امدادگر هلال‌احمر، نیروی انتظامی، مدیریت عمران سازمان زاینده‌رود و ارگان‌های دیگر حمایت کاملی از لحاظ مسائل امنیتی انجام دادند و شاهد مسابقه‌ای بدون حادثه و شایسته اصفهان بودیم.

وی با توجه به اعتراض برخی شرکت‌ کنندگان درباره اطلاع نداشتن از برخی قوانین مانند زمان مراجعه برای معاینات اسب‌ها اظهار کرد: تمام آیین‌نامه و مقررات مربوط به این نوع مسابقات از طریق سایت فدراسیون اسب‌سواری اطلاع‌رسانی شده بود، ضمن اینکه از روز پنج‌شنبه کلاس‌های توجیهی برای افراد شرکت ‌کننده برگزار شده است.

خیراللهی با اشاره به اینکه این مسابقات برای نخستین بار است که در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: افرادی که تاکنون در مسابقات کشوری این رشته شرکت داشته‌اند به طور یقین با قوانین فدراسیون جمهوری اسلامی آشنا هستند، اما برخی افراد با بهانه‌گیری می‌خواهند نواقص را بزرگ کنند.

وی تاکید کرد: تنها مشکلی که در این مسابقه وجود داشت کمبود آب برای سوارکاران بود که از اشتباه خود آنها ناشی شده بود که البته این کمبود بلافاصله برطرف شد.

رئیس هیئت سوارکاری استان اصفهان اضافه کرد: در طول مسیر در هر سه کیلومتر آب معدنی برای سوارکاران و در هر پنج کیلومتر آب برای خنک کردن اسب‌ها در نظر گرفته شده بود اما سوارکاران به اشتباه به خنک کردن اسب‌ها با آب معدنی پرداخته بودند.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول