اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان رشته سوارکاری در مسابقات استقامت:

حرف اول ایران در رشته سوارکاری را لرستانی‌ها می‌زنند

خبرگزاری فارس: قهرمان رشته سوارکاری در مسابقات اسب‌سواری استقامت با مطلوب خواندن مهمان‌نوازی و امکانات استان اصفهان در مسابقات سوارکاری،‌گفت: لرستانی‌ها در رشته‌های سوارکاری حرف اول را در ایران می‌زنند.

حرف اول ایران در رشته سوارکاری را لرستانی‌ها می‌زنند

اصغر کرمی در حاشیه اختتامیه مسابقات کشوری سوارکاری استقامت که در دهکده ساحلی زاینده‌رود برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به کسب عنوان‌های قهرمانی متعدد معتقدم لرستانی‌ها در تمام مسابقات رشته‌ سوارکاری کورس و استقامت حرف اول را در ایران می‌زنند.

وی افزود: پیش از این در مسابقات گروه یک سوارکاری ایران و برج یک یزد قهرمان قهرمانان شده‌ام و به طور کلی 117 عنوان قهرمانی در رشته کورس دارم اما برای نخستین بار بود که در مسابقات استقامت شرکت می‌کردم که موفق به کسب مقام نخست در مسیر 80 کیلومتر که اصلی‌ترین و سخت‌ترین مسیر مسابقه است، شدم.

این سوارکار خرم‌آبادی 31 ساله درباره دلیل ترقی اسب‌های استان لرستان را زحمت فراوان سوارکاران برای تمرین و پرورش اسب و آب و هوای مناسب این استان دانست و گفت: اسب خودم هفت‌ ساله است و تندر نام دارد، این اسب نیمه دوم من است و آن را در قهرمانی خود شریک می‌دانم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه هنوز زمان به پایان رساندن مسیر را به ما اعلام نکرده‌اند تصور می‌کنم که در این مسابقات رکورد جهانی را تغییر داده باشم به این دلیل که تمام این مسیر را به حالت چهار نعل طی کرده و حتی 10 متر نیز یورتمه نرفتم.

سوارکاری را از دوران جنینی آغاز کرده‌ام/ در هفت سالگی کارت مربیگری گرفتم

کرمی با بیان اینکه به طور رسمی تمرین سوارکاری را از کودکی آغاز کرده است، تصریح کرد: مادرم در حالیکه مرا در بطن خود داشته است با اسب‌های محلی خرم‌آباد در مسابقات اسب‌سواری شرکت کرده است به همین دلیل معتقدم که سوارکاری را از دوران جنینی خود آغاز کرده‌ام و در هفت سالگی نیز کارت مربیگری دریافت کردم.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است که لرستانی‌ها در مسابقات اسب‌سواری مقام اول تا پنجم مسابقات را به دست می‌آورند، اضافه کرد: برای این مسابقات دو سال و نیم در حال تمرین با تندر بودم و به طور ویژه نیز پنج ماه شبانه‌روز تمرین کردم و مطمئن بودم که مقام می‌آورم اما از کسب رتبه نخست اطمینان نداشتم.

قهرمان مسابقات سوارکاری استقامت 80 کیلومتر درباره شرایط برگزاری مسابقه نیز اظهار کرد: در مسابقات گذشته به ازای هر 20 کیلومتر 10 کیلومتر رفت و 10 کیلومتر برگشت داشتیم اما مسیر این مسابقه جدید و تنها شامل مسیر رفت و دارای سرازیری و سر پائینی‌های بسیاری بود که تا به حال تجربه نکرده بودیم و به نوعی به مسابقات جهانی نزدیک بود.

وی اضافه کرد: مهمان‌نوازی و امکانات استان اصفهان برای سوارکاران و اسب‌ها بسیار مناسب بود، به همین دلیل تصور می‌کنم سایت سوارکاری دهکده ساحلی زاینده رود با توجه به امکانات ویژه از هر لحاظ می‌تواند برای دیگر مسابقات ملی و همچنین رقابت‌های بین‌المللی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کرمی درباره برنامه‌های آینده خود، گفت: با توجه به اینکه خودم اسب پرورش می‌دهم سعی در اصلاح نژاد اسب‌های مسابقات دارم که در این روش تا به حال موفق بوده‌ایم، همچنین قصد دارم در آینده نزدیک انرژی و پتانسیل خود درباره سوارکاری را به افراد کم‌تجربه‌تر از خود منتقل کنم.

وی افزود: امیدوارم به یاری خدا و کمک مسئولان به مرحله‌ای برسیم که لرستانی‌ها حرف اول را در دنیا بزنند و در این رشته برای کشورمان مقام‌های جهانی کسب کنند.

این سوارکار خرم‌آبادی تاکید کرد: دلم می‌خواهد مسئولان مراسم و مردم را به طبیعت زیبای خرم‌آباد دعوت کنم تا آنها تفاوت طبیعت زیبای خداوندی را با طبیعت دست‌ساز بشر دریابند و از آن لذت ببرند.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول