اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از اول شهریورماه

کلاس‌های آمادگی ویژه کودکان دو زبانه خوزستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری کلاس‌های آمادگی ویژه کودکان مناطق دو زبانه استان از اول شهریور به مدت یک ماه خبر داد.

کلاس‌های آمادگی ویژه کودکان دو زبانه خوزستان برگزار می‌شود

سیده فرانک موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: امسال در 27 منطقه آموزشی استان برای کودکان دو زبانه بدو ورود به پایه اول ابتدایی این کلاس‌ها برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را کسب توانایی زبان فارسی و ارتباطی شامل گوش دادن، سخن گفتن، آمادگی برای خواندن و نوشتن، ایجاد علاقمندی به شرکت در گفت‌و‌گوهای کلامی و غیر کلامی و گرایش مثبت به برقراری ارتباط عاطفی با شنونده در کودکان دوزبانه عنوان کرد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در این کلاس‌ها حداقل 20 هزار نفر نوآموز واجد شرایط در قالب یک هزار و 100 کلاس زیر پوشش قرار می‌گیرند، افزود: مدت زمان برنامه هفتگی کلاس 15 جلسه در هفته و سه جلسه در روز است که در مجموع 60 ساعت آموزشی به آنها ارائه می‌شود.

موسوی ادامه داد: در مناطق روستایی و عشایری وجود حداقل چهار و حداکثر 20 نفر و در مناطق شهری با حداقل 20 و حداکثر 30 نفر برای تشکیل این کلاس‌ها الزامی است.

معاون آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: مواد و محتوای آموزشی کتاب و دوره یک ماه آمادگی شامل کتاب راهنمای مربیان دوره یک ماهه آمادگی مناطق دو زبانه خوزستان و نگاره‌هایی است که توسط کمیته برنامه‌ریزی، تهیه و تدوین محتوای آموزشی دوره پیش از دبستان تهیه شده است.

موسوی گفت: همه آموزگاران مجری این طرح در کارگاه یک روزه‌ای که به منظور آشنایی با اهداف و شیوه‌های اجرای آن برگزار می‌شود شرکت نموده و پس از توجیه شدن، از ابتدای شهریور ماه امسال با اولویت مناطق محروم و روستایی این کلاس‌ها تشکیل می‌گردد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول