اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

فرهنگ رایج در مشهد متناسب با فرهنگ رضوی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ رایج آشکار در شهرها متناسب با فرهنگ رضوی نیست و به ویژه در مشهد نیازمند بازنگری جدی در این رابطه هستیم.

فرهنگ رایج در مشهد متناسب با فرهنگ رضوی نیست

جواد کریمی‌قدوسی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: فرهنگ اهل‌بیت برجسته‌ترین شاخص برای فرهنگ ایرانی است و باید در جامعه نماد آشکاری پیدا کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: فرهنگ رایج آشکار در شهرها متناسب با فرهنگ رضوی نیست به ویژه در مشهد نیازمند بازنگری جدی در این رابطه هستیم.

کریمی با بیان اینکه ظاهر یک جامعه خبر از باطن آن جامعه هم می‌دهد، تصریح کرد: در حکومت اسلامی و اهل‌بیت (ع) باید ظاهر منطبق با افکار اهل‌بیت باشد به ویژه در مشهد باید شرایط به‌ گونه‌ای باشد که توجه و نگاه هر تازه وارد به شهر را به خود معطوف کند و با مشاهده آثار رضوی کسب فیض کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معارف رضوی و روایات امام رضا (ع) باید همه شهر را پوشش دهد و تبلیغات اقتصادی و کالایی در ذیل فرهنگ رضوی درج شود.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری در این ارتباط گفت: شهرداری‌ گاهی هزینه‌ها را در بسترهای فرهنگی غیر مفید صرف می‌کنند، در حالی که می‌توان از معارف غنی اهل‌بیت در سطح شهر استفاده کرد اما این کار را انجام نمی‌دهد.

کریمی اظهار کرد: باید شورای شهر قانون‌گذاری در این ارتباط داشته باشد و این قانون‌گذاری برای کسب درآمد نبوده بلکه برای ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) باشد.

وی تاکید کرد: فرهنگ اهل‌بیت (ع) برجسته‌ترین شاخص برای فرهنگ ایرانی است و از عمقی برخوردار است که قرن‌ها باید روی آن سرمایه‌گذاری شود.

کریمی گفت: باید دستاوردهای این فرهنگ غنی به نسل جوان منتقل شود و افراد جامعه نسل به نسل از دستاوردهای آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در ایران اسلامی وجود بارگاه حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) برای ملت ایران فرصت استثنایی به ‌وجود آورده که باید از این فرصت بهره کامل را برد.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به جشنواره امام رضا (ع) عنوان کرد: این جشنواره به خوبی می‌تواند فرهنگ رضوی را ترویج دهد و دیگر معارف اهل‌بیت (ع) نیز با اتکا به این جشنواره و مضجع شریف علی بن موسی‌الرضا (ع) تدوین و ترویج شود.

وی با بیان اینکه در جشنواره امام رضا (ع) اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است، متذکر شد: با عمق‌بخشی مناسب می‌توان از این فرصت استثنایی بهره جست.

کریمی خاطرنشان کرد: این جشنواره سبب شده است ما امروز شاهد برگزاری کنگره‌های جهانی در مقوله ترویج فرهنگ رضوی باشیم و در بحث گسترده‌ای این امر بین آحاد مردم انجام شود و توجهات مردم را معطوف خود دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات با تاکید بر تداوم این حرکت بیان کرد: اگر طراحی‌ها و اجرای این جشنواره هدایت شود و نخبگان از تمام شهرها کشور در ترویج فرهنگ رضوی تلاش کنند و از این ظرفیت عظیم جشنواره استفاده کنند، تحول شگرفی در عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ایران به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول