اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

سیاست را وارد فرهنگ نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: دوری جستن از سیاست را در اولویت کاری خود قرار داده و بنا داریم که فرهنگ استان فارس را سیاست‌زده نکنیم.

سیاست را وارد فرهنگ نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی‌بوشهری در آیین تودیع مدیرکل سابق ارشاد و معارفه خود اظهار داشت: فارس در بخش فرهنگ و به ویژه ادبیات باید تولیدکننده مقولات فرهنگی در کشور باشد و با رشد مقولات فرهنگی سیاست را در تاثیر فرهنگ قرار دهد.

وی اضافه کرد: در قالب فرهنگ و هنر می‌توانیم موضوع‌های مختلف را به خوبی و به نحو تاثیر‌گذاری منعکس کنیم و باید در این بخش فرزند زمان خویش باشیم و با شناخت ابزار هنر و قابلیت‌های مناسب آن به تولیدات فرهنگی فاخر دست یابیم و فارس را در قله نگه داریم.

همتی افزود: امروز قدرت برخی از مدعیان جهان، اقتصادی است حال آنکه قدرت برتر نظام فرهنگی است؛ چنانکه همین بعد نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس دنیا را در تاثیر فرهنگ خود قرار داد.

وی اضافه کرد: قدرت فرهنگی نظام ما می‌تواند توسعه‌ در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را رقم بزند.

این مسئول ادامه داد: اگر اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگ‌سازی نظام جمهوری اسلامی سهیم نبودند هیچ زمانی افتخارات کشورمان به خارج از مرزها منتقل نمی‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: کار فرهنگی دیربازده است در حالی که کمترین فعالیت در این بخش نتایج مهم و تاثیرگذاری را بر جامعه دارد.

همتی بوشهری افزود: در شرایط کنونی تمام سعی و تلاش دشمن در جنگ نرم است که روزانه از طریق هزاران شبکه ماهواره‌ای و اینترنتی سعی می‌کند بر اذهان ما تسلط یافته و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی گفت: امیدواریم با دقت در مخاطب‌شناسی بتوانیم نیاز مخاطبان فرهنگ و هنر استان فارس را به نحو مطلوبی تامین کنیم.

همتی مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود در بخش فرهنگ و هنر را بهره‌گیری از هنر در مقابل جنگ نرم دشمن با شناخت بخش‌های آسیب‌پذیر، حفظ جایگاه فارس، تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت، تشکیل شورای مشورتی و ارائه کارهای تخصصی و کارشناسی، احداث مجموعه‌های فرهنگی، ارتباط مستمر با هنرمندان و پیشکسوتان، جریان‌سازی مثبت فرهنگی در استان، تشویق خیرین برای مشارکت فرهنگی، تعامل و ایجاد وحدت رویه و هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی این استان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خانه دائمی هنرمندان این استان است و ما در این اداره کل در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری نیازمند همکاری و همدلی هنرمندان هستیم.

در این آیین از زحمات محمود عالیشوندی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس قدردانی شد.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور مهدی محبان مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمال فیروزآبادی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، امیر رئوف مدیرکل اجتماعی استانداری فارس، امین‌الله قربانی‌کشکولی مشاور امور عشایر استاندار این استان و جمع دیگری از مسئولان و هنرمندان شیراز، فسا و کازرون برگزار شد، احمد همتی بوشهری فرماندار سابق فسا به جای محمود عالیشوندی مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول