اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون سنگ کشور:

تولید سنگ در ایران اسیر بخشنامه‌های غیر کارشناسانه است

خبرگزاری فارس: رئیس کانون سنگ کشور گفت: قوانین فعلی تولید سنگ کشور از جمله قوانین مربوط به صادرات، متعلق به 30 سال گذشته و ناکارشناسانه است و نیاز به تجدید نظر جدی دارد.

تولید سنگ در ایران اسیر بخشنامه‌های غیر کارشناسانه است

امیر یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها، رد و بدل شدن امور مالی و پولی با دیگر کشورها از جمله کشورهای همسایه با سختی فراوان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کشوری مانند عراق در زمان واردات سنگ به این کشور حاضر نیست پول نقد در اختیار تولید کنندگان سنگ ایران قرار دهد، تصریح کرد: البته آنها از سرمایه‌گذاری ایرانیان در صنعت سنگ کشورشان استقبال می‌کنند.

رئیس کانون سنگ کشور با اشاره به وجود 2 هزار واحد سنگ‌بری در استان اصفهان که یک‌ هزار و 700 عدد آن فعال است، بیان کرد: بیشتر خطوط تولید سنگ‌بری اصفهان فرسوده بوده و نیاز به بازسازی جدی دارد.

یوسفی بیان کرد: پیشرفت در امور تولید سنگ و حمایت از تولید‌ کنندگان سنگ وظیفه کانون سنگ کشور است و این کانون تمام تلاش خود را برای از بین بردن مشکلات سنگ تولید‌ کنندگان به کار می‌برد.

وی با بیان اینکه تولید فناوری سنگ به صورت دانشگاهی و علمی از جمله نیازهای مبرم کشور است، تصریح کرد: با اینکه قصد داریم فناوری سنگ را به صورت علمی جلو ببریم اما هنوز وزارت علوم مجوز این اقدام را صادر نکرده است.

رئیس کانون سنگ کشور ادامه داد: با علمی کردن فناوری علمی سنگ، بهره‌وری از این صنعت که در عرف تولید، لاشه‌بری گفته می‌شود پا به پای کشورهای پیشرفته جلو می‌رود.

به گزارش فارس، 5 هزار واحد سنگ‌بری در تمام کشور وجود دارد که استان اصفهان سهم بسزایی در این آمار دارد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول