اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای جلوگیری از صادرات فولاد خام از کشور

پیشنهاد افزایش تعرفه سنگ آهن به مسئولان امر ارائه شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: برای جلوگیری از صادرات فولاد خام از کشور پیشنهاد افزایش تعرفه سنگ آهن داده شده که با تبدیل به فرآوری فولادی ارزش افزوده آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

پیشنهاد افزایش تعرفه سنگ آهن به مسئولان امر ارائه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مظفر انصاری ظهر امروز در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فولاد، متالوژی ریخته‌گری صنایع و معادن وابسته اصفهان اظهار کرد: آن چیزی که مشخص بوده و در صنایع مختلف تجربه شده این است که ما در یک فضای ناهماهنگ و بدون برنامه نمی‌توانیم موفقیتی داشته باشیم.

وی با اشاره به حوزه کارخانه‌های آردسازی ادامه داد: به علت اینکه در گذشته برای این واحدها یارانه‌ای در نظر گرفته شده بود و سفارشاتی انجام می‌شد و به سرمایه‌گذاری نیز کمتر محتاج بود ظرفیت 20میلیون تن آرد در کشور مهیا شد اما امروز با هدفمندی یارانه‌ها 6.5 میلیون تن از این میزان ظرفیت در حال حاضر درگیر است و مابقی نیز خالی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به عدم استفاده از نقشه راه در کشور تصریح کرد: اگر ما با احساسات و اعتقادات حرکت کنیم اما تلاش‌های ما منجر به خروجی قابل استفاده نباشد تنها انرژی هدر کردن است.

وی تاکید کرد: اگر دغدغه‌ها، احساسات، تخصص و اعتقادات ما یکسان شود خروجی‌های ما قابل قبول شده و تازه به نقشه راه می‌رسیم.

انصاری اضافه کرد: بعد از تدوین نقشه راه، اجرای آئین‌نامه‌ها و برنامه‌ها از طرف دولت و زمان‌بندی و فازبندی در حوزه بخش خصوصی می‌تواند برای ما راهگشا باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی دقیق در بخش سیمان تولید این محصول از 34 میلیون تن، در حال حاضر به مرز 76 میلیون تن رسیده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به چگونگی صادرات کشور گفت: اگر به جای فروش فولاد خام به قیمت یک دلار  آن را تبدیل قطعه نسبت کرده و به 10 دلار بفروشیم هزینه آن در اقتصاد کشور به نفع مردم است.

وی تاکید کرد: خام فروشی فولاد هیچ ارزشی ندارد به همین علت برای جلوگیری از این کار پیشنهاد افزایش تعرفه سنگ آهن داده شده که با تبدیل به فرآوری فولادی ارزش افزوده آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

انصاری اظهار کرد: ما از رقبای فولادی خود در دنیا عقب هستیم  اما با نهایت تأسف هنوز در برخی از استان‌ها سنگ آهن به خارج صادر می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول