اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن امسال

شهرکرد میزبان جشنواره ملی گز می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی گز بهمن‌ ماه امسال در شهرکرد برگزار می‌شود.

شهرکرد میزبان جشنواره ملی گز می‎شود

رحمان کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر دو مرکز تولید گز در کشور، گز بلداجی و گز اصفهان است که به‌ لحاظ کیفیت و مرغوبیت گز بلداجی از جایگاه مطلوب‌تری برخوردار است.

وی از برگزاری جشنواره ملی گز با رویکرد صادرات در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره با رویکرد صادرات، هشتم بهمن با حضور صادرکنندگان، تولیدکنندگان، محققان و دست‌اندرکاران این صنعت در شهرکرد برگزار می‌شود.

کرمی با اشاره به محورهای این جشنواره، افزود: تولید و صادرات گز، صادرات و بازار جهانی، روند تولید گز از سنتی به صنعتی، بسته‌‌بندی و تبلیغات صادرات محور و بررسی مشکلات و چالش‌های صادرات گز در بازارهای جهانی از مهم‌ترین محورهای این جشنواره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برند گز بلداجی باید ملی شود، گفت: در حال حاضر 70 واحد گز سازی در شهرستان بلداجی با اشتغال‌زایی هزار و 500 نفر به ‌صورت مستقیم و هزار نفر به‌ صورت غیرمستقیم فعال هستند.

وی صنعتی شدن این فعالیت را گامی موثر در راستای کسب بازارهای بین‌المللی و اشتغال‌زایی افزون‌تر دانست و گفت: واحدهای تولیدی گز بلداجی با همکاری و تعامل با یکدیگر می‌توانند با صرفه‌جویی در هزینه با تولید باکیفیت‌تر و افزون‌تر در ارتقای جایگاه این محصول در سطح بازارهای داخلی و خارجی کوشا باشند.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول