اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی وزارت ارشاد خبر داد

ساخت یکی از 8 تالار بزرگ کشور در شیراز

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: براساس دستور ریاست جمهور یکی از هشت تالار بزرگ که در مراکز استان‌ها احداث می‌شود به شیراز اختصاص یافت.

ساخت یکی از 8 تالار بزرگ کشور در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام‌ سید علی‌اکبر مسعود‌پور یکشنبه ‌شب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: احداث مجموعه‌های عمرانی از ساز و کار قانونی خود برخوردار است و علاوه بر اینکه ضرورت دارد در معاونت برنامه‌ریزی مطالعه شود باید در معاونت راهبردی و مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شود تا به مرحله اجرایی برسد.

این مسئول ادامه داد: اگر در بحث عمرانی در یکی دو سال اخیر با کندی مواجه شده‌ایم به نحوی با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و لزوم دقت در هزینه‌کردها به لحاظ پرهیز از افزایش حجم نقدینگی ارتباط داشته است.

به گفته وی، در این شرایط لازم است که فرهنگ مصرف بهینه به دقت توسط مدیران لحاظ و پروژه‌ها بنابر اولویت دنبال شوند.

مسعودپور اضافه کرد: در حال حاضر 365 هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی داریم در حالی که اگر هزینه‌کرد دارایی‌ها به نحو صحیح صورت می‌گرفت، باید از محل درآمد و تولید برای بسیاری از امور هزینه می‌شد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور دستور داده‌ تا پروژه‌های نیمه‌کاره به طور کامل به اتمام برسد و در همین زمینه از هشت تالار بزرگ در دستور کار یکی نیز به شیراز اختصاص پیدا کرد.

به گفته این مسئول، نگاه به فیلم، تئاتر، نقاشی و موسیقی و سایر هنرها باید دین‌باور باشد چنانکه بر خلاف تحلیل‌های برخی افراد، زمانی با این نگاه کار هنری تولید شده مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته و سودآور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در شرایط فعلی از یک‌هزار فیلم مورد نیاز در سینماها 100 فیلم تولید داخل است نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت محسوب می‌شود اما به هیچ وجه ایده‌آل نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور مهدی محبان مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمال فیروزآبادی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، امیر رئوف مدیرکل اجتماعی استانداری فارس، امین‌الله قربانی کشکولی مشاور امور عشایر استاندار و جمع دیگری از مسئولان و هنرمندان شیراز، فسا و کازرون برگزار شد، احمد همتی بوشهری فرماندار سابق فسا به جای محمود عالیشوندی مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را بر عهده گرفت.

در این مراسم همچنین نمایندگانی از هنرمندان این استان با ذکر محاسن اخلاقی مدیرکل سابق از زحمات محمود عالیشوندی قدردانی و برای همتی آرزوی توفیق کردند.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول