اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد

عزیمت 20 دستگاه خودرو آمبولانس به مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از عزیمت 20 دستگاه خودرو و آمبولانس امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.

عزیمت 20 دستگاه خودرو آمبولانس به مناطق زلزله‌زده

بهرام غیبی امروز در گفت‌و گوی تلفنی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: علاوه بر این 20 دستگاه خودرو و آمبولانس امداد و نجات دو تیم ویژه سگ‌های جست‌و جو‌گر نیز در منطقه زلزله‌زده اهر و ورزقان مستقر شده و به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در کنار آن دو تیم امداد و نجات 32 نفره نیز به منطقه عزیمت کرده و از عصر دیروز به سرعت در حال مدد‌رسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گستردگی تخریب واحدهای مسکونی روستایی را در اهر و ورزقان بسیار سنگین توصیف کرد و یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل به عنوان نیروی پشتیبانی حادثه زلزله دیروز در اهر و ورزقان انتخاب شده و بنده به همراه سایر نیروهای پر‌تلاش جمعیت هلال احمر استان از دیشب در منطقه استقرار یافته و کار امداد‌رسانی را با سرعت انجام می‌دهیم.

غیبی از ارسال 370 دستگاه چادر امدادی، 800 تخته پتو، 2 هزار و 700 بسته غذایی و 100 کیسه جسد به محل حادثه خبر داد و گفت:‌ ما از شب گذشته تاکنون 648 قوطی کنسرو نیز بین حادثه‌دیدگان توزیع کرده‌ایم.

این مسئول از استقرار و فعالیت 100 امداد‌گر نجات‌گر ویژه در منطقه خبر داد و بیان داشت:‌ شناسایی و کار بیرون آوردن اجساد از زیر‌ آوار همچنان ادامه دارد و ما با وجود مشکلاتی که در تردد راه‌های روستایی وجود دارد به سرعت سعی می‌کنیم ارائه خدمات را داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد:‌ تا عادی شدن وضعیت امدادگران منطقه در اهر و ورزقان مستقر شده و کار پشتیبانی را به طور مستمر انجام می‌دهند که با تاکید مسئولان استانی و کشوری ما ذره‌ای از وظایف انسان‌دوستانه خود عدول نکرده و یا عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

غیبی از بارگیری چهار دستگاه کامیون شامل موکت و چادر خبر داد و افزود: بیشترین نیاز ما در منطقه چادر و مواد غذایی خشک است که از هموطنان مومن و روزه‌دار نیز درخواست می‌کنیم کمک‌های خود را تحویل پایگاه‌ها دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زلزله عصر دیروز اهر و ورزقان در همجواری استان اردبیل بیش از 200 کشته و صدها مجروح را به همراه داشته است.

این زلزله در استان اردبیل هیچ خسارتی را به دنبال نداشته است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول