اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای تقویت توان امدادی هلال‌ احمر بوشهر صورت می‌گیرد

تدوین توافق‌نامه 16 ماده‌ای استان بوشهر و جمعیت هلال احمر

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از تدوین توافق‌نامه 16 ماده‌ای برای تقویت توان امدادی جمعیت هلال احمر استان، بین استان بوشهر و هلال احمر کشور خبر داد.

تدوین توافق‌نامه 16 ماده‌ای استان بوشهر و جمعیت هلال احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالکریم شعبانزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این توافق‌نامه 16 ماده‌ای تهیه شده تا پس از نشست مشترک، به امضای استاندار بوشهر، رئیس سازمان هلال احمر کشور و مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر برسد.

وی افزود: این توافق‌نامه در راستای توسعه و تجهیز پایگاه‌ها و مراکز اداری،‌ امدادی، درمانی و در راستای تقویت و تحکیم توان امدادی جمعیت هلال احمر استان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: در نشستی که با مسئولان استانداری و رئیس جمعیت هلال احمر کشور داشتیم مفاد این توافق‌نامه تنظیم شد تا در نخستین فرصت به امضای طرفین برسد.

شعبانزاده اضافه کرد: در این توافق‌نامه 90 میلیون تومان بودجه خدماتی و حمایتی هلال احمر استان بوشهر در سال 91 پیش‌بینی شده است و همچنین پیگیری مجوز داروخانه هلال احمر در بوشهر و اختصاص اعتبار برای تجهیز ناوگان امدادی هلال احمر استان از مهم‌ترین مفاد این توافق‌نامه است.

مدیرعامل هلال احمر بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر هلال احمر استان بوشهر 40 هزار عضو فعال دارد و در سه حوزه جوانان، داوطلبان و امداد فعالیت می‌کنند و 9 پایگاه امداد و نجات در استان بوشهر وجود دارد که شامل چهار پایگاه دریایی، یک پایگاه کوهستانی و چهار پایگاه جاده‌ای است.

وی افزود: پیش‌‌بینی داریم اگر شرایط فراهم شود سه پایگاه دریایی دیگر را تاسیس کرده و به دنبال مجوز تاسیس شعبه هلال‌احمر در جم و تاسیس شعبه ویژه در عسلویه هم هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: ایجاد یک اردوگاه فرهنگی، تفریحی و امدادی به وسعت 10 هکتار در پشت کوه دشتستان را نیز در دستور کار داریم.

شعبانزاده گفت: هلال احمر طبق قانون هلال احمر و مدیریت بحران کشور، مسئول امداد و نجات و آموزش‌های همگانی است و مسئول کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل نیز در استان بوشهر هستیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول