اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری قم:

ورودی شهر قم از سمت جاده ساوه ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از ساماندهی ورودی شهر قم از سمت جاده ساوه خبر داد و گفت: به زودی المان ورودی جاده جعفریه که به عنوان یکی از ورودی‌های مهم شهر مقدس قم محسوب شده طراحی و ساخته خواهد شد.

ورودی شهر قم از سمت جاده ساوه ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم،‌ محسن بهشتی با اعلام این خبر گفت: اکثر ورودی‌های شهر قم هم‌اکنون متناسب با هویت شهر نبوده و نیازمند اصلاح از طریق اجرای ساماندهی فعالیت‌ها و کاربری‌ها به ویژه طرح‌های گردشگری، فضای سبز و مجتمع‌های رفاهی و خدماتی است.

وی تصریح کرد: صنوف و مشاغلی در این ورودی‌ها مشغول به فعالیت هستند که زیبایی بصری را از بین برده و فضا را برای ورود مسافر و گردشگر نامناسب کرده‌اند.

معاون شهردار قم اضافه کرد: المان ورودی این محور با ویژگی هویت و تاریخ شهر و مصداق ارزشمند آن که این جاده مسیر ورودی حضرت معصومه (س) از ساوه به قم بوده با چشم‌انداز معماری اسلامی - ایرانی ساخته خواهد شد.

بهشتی عنوان کرد: مطالعات ساماندهی بافت نامناسب پیرامون ورودی جاده قم به جعفریه در محدوده‌ای به وسعت 30 هکتار از طریق عقد قرارداد با مشاور در حال مطالعه است که ساماندهی و اصلاح این قسمت از ورودی شهر جذابیت خوبی برای مسافران و شهروندان خواهد داشت.

وی با اجرای این طرح از کاهش آلودگی‌های بصری و زیست محیطی منطقه خبر داد و افزود: با کاربری‌های مناسب که در این محدوده پیش‌بینی خواهد شد زمینه لازم برای بهره‌وری مطلوب از اراضی این قسمت از شهر فراهم خواهد شد که بدون تردید علاوه بر ارتقاء کیفیت در سیما و منظر شهری در این ورودی نقش بسزایی در استفاده بهینه از اراضی و فعالیت‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری بخشی خصوصی خواهد داشت.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول