اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گروه اول مقدماتی

حریفان قم در لیگ دسته یک ووشو مشخص شدند

خبرگزاری فارس: تیم هیئت ووشو استان قم برای دومین سال متوالی در لیگ دسته یک ووشو مردان باشگاه‌های کشور شرکت می‌کند.

حریفان قم در لیگ دسته یک ووشو مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نماینده قم برای دومین سال متوالی در لیگ دسته یک ووشو مردان به میدان خواهد رفت.

قم در ووشو که یکی از چندین رشته ورزشی رزمی فعال این استان محسوب می‌شود و در بین 45 رشته ورزشی فعال در قم از جمله ورزش‌های با سابقه است، استعدادها و نیروهای بسیار خوب و توانمندی دارد که موجب شده تا در مسابقات لیگ و قهرمانی کشور حضور مستمری داشته باشند.

این در حالی است که قم در ووشو ورزشکاران ملی‌پوش مطرحی نیز دارد و سرآمد آنها مهدی ادیب‌نژاد از چهره‌های نام آشنای این رشته است که در اردیبهشت ماه سال جاری در پیکارهای انتخابی تیم ملی چهره بسیار موفقی داشت و اگر با مصدومیت مواجه نمی‌شد، از بخت زیادی برای اعزام به پیکارهای بین‌المللی و همچنین مسابقات ووشو قهرمانی آسیا برخوردار بود.

سال گذشته برای نخستین بار به ابتکار فدراسیون ووشو کشورمان، مسابقات لیگ دسته یک ووشو مردان باشگاه‌های کشور با شرکت شش تیم برگزار شد و تیم‌های شرکت‌کننده در آن که از استان‌هایی نظیر قم، کردستان و مرکزی بودند در تلاش برای راهیابی به لیگ برتر ووشو مردان باشگاه‌های کشور به شکل دوره‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ووشوکاران قمی با اینکه نخستین بار حضور در لیگ دسته اول ووشو باشگاه‌های کشور را تجربه می‌کردند، خیره کننده و فراتر از انتظار ظاهر شدند، به طوری که در طول 10 هفته برگزاری پیکارهای لیگ دسته یک به مدت 9 هفته صدرنشین لیگ بودند.

شاید اگر اتفاقات هفته پایانی لیگ فصل قبل رخ نمی‌داد و هیئت ووشو استان قم مدیریتی صحیح و اصولی به خرج می‌داد، قم در آخرین هفته لیگ دسته یک ووشو مردان باشگاه‌های کشور قوی و مقتدر ظاهر شده و با کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته یک راهی لیگ برتر می‌شد نه اینکه تنها در هفته پایانی صدرنشینی را از دست داده و از حضور لیگ برتر باز بماند.

اکنون رقابت‌های فصل جدید لیگ دسته اول ووشو مردان باشگاه‌های کشور در راه است و با افزایش تعداد تیم‌ها نسبت به سال قبل، 10 تیم به شکل دوره‌‌ای در دو گروه دیدارهای مرحله مقدماتی را برگزار می‌کنند.

بر این اساس در گروه نخست تیم‌های هیئت ووشو قم، هیئت ایلام، خراسان رضوی، هیئت خوزستان و سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و در گروه دوم تیم‌های هیئت ووشو کرمانشاه، هیئت هرمزگان، هیئت بوشهر، باشگاه پارسیان نجف‌آباد و هیئت سمنان قرار دارند در حالی که این رقابت‌ها از روز 30 شهریور ماه رسماً آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول