اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد هرمزگان:

ایجاد ارتباط بین نسل جوان و پیشکسوت هنرمند لازمه توسعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: ایجاد پل ارتباطی بین نسل‌های جوان و پیشکسوت هنرمند از ضروریات توسعه فرهنگی و هنری است.

ایجاد ارتباط بین نسل جوان و پیشکسوت هنرمند لازمه توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس حجت‌‌الاسلام علی مریدی‌زاده شنبه شب در آیین عیادت از "موسی آشفته" یکی از پیشکسوتان عرصه تئاتر هرمزگان که فعالیت هنری خود را از سال 1361 آغاز و به مدت سه دهه به نقش‌آفرینی‌های به یاد ماندنی در نمایش‌های مختلف، شبیه‌خوانی‌ها و فیلم‌ها پرداخت و در جشنواره‌های مختلف موفق به کسب مقام‌های متعدد شده، به اتفاق رئیس انجمن نمایش و جمعی از مسئولان فرهنگی هنری محقق شد، ضمن تأکید بر اهمیت دید و بازدید در ماه مبارک رمضان گفت: حضور پیشکسوتان نباید منحصر به مراسم‌های تجلیل و تقدیر شود.

وی عنوان کرد: بسیاری از هنرمندان هرمزگان پس از سال‌ها فعالیت فرهنگی و هنری هم‌اکنون به دوران کهولت رسیده‌اند و این قشر از هنرمندان نیازمند توجه و حمایت ویژه متولیان و مسئولان است.

به گفته مریدی‌زاده، هر چند این اقدام شایسته ضرورت دارد، اما باید زمینه لازم در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و دانش پیشکسوتان فرهنگ و هنر فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی متولیان فرهنگی رعایت آداب اسلامی و دیدار با خانواده هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و آشنایی با نحوه امرار معاش و رفع مشکلات آنهاست، اضافه کرد: ایجاد پل ارتباطی بین نسل جوان و پیشکسوت از ضروریات توسعه فرهنگی و هنری است.

این مسئول در این راستا تاکید کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان سعی دارد با برنامه‌ریزی اصولی شرایط را برای تحقق این هدف ولا مهیا سازد.

وی یادآور شد: از تجربه و توانایی پیشکسوتان فرهنگ و هنر استان هرمزگان می‌باید بهره و استفاده بیشتر برده شود و با شناسایی و معرفی این قشر به قشر جوان هنرمند و فرهنگی می‌توان به توسعه فرهنگی استان کمک کرد.

مریدی‌زاده در پایان از جوانان فعال در حوزه فرهنگ و هنر نیز خواست تا در نهایت خضوع و خشوع ضمن احترام به قشر پیشکسوت این حوزه، از تجربیات آنها نهایت استفاده و بهره را در راستای دست‌یابی به هنر اصیل و متعهد به کار گیرند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول