اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان خبر داد

تجهیز محورهای مواصلاتی هرمزگان به سیستم توزین در حال حرکت

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در استان با بهره‌گیری از تکنولوژ‌ی‌های روز به عنوان محور برنامه اجرایی حمل و نقل پایانه‌های استان است که از اهم آن می‌توان به سیستم توزین در حال حرکت اشاره کرد.

تجهیز محورهای مواصلاتی هرمزگان به سیستم توزین در حال حرکت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کوروش جهانبخش پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نسل جدید سیستم‌های توزین امکان برآورد دقیق وزن محموله‌ها را در حال حرکت به سامانه خواهد داد که خوش‌بختانه محور مهم ترانزیتی بندرعباس سیرجان در حال تجهیز به این فناوری است.

وی ادامه داد: با توجه به زمان‌بندی اجرای طرح، محور بندرعباس سیرجان تا پایان سال‌ جاری به این سیستم مجهز خواهد شد که نقش بسیار مهمی در کنترل بار وسایط نقلیه سنگین در این محور ترانزیتی دارد.

مدیرکل حمل و نقل از مهم‌ترین ویژگی این تکنولوژی به دقت، صحت و سرعت بالا در برآورد وزن محموله‌های وسایط نقلیه سنگین در حین حرکت اشاره کرد که در صورت مشاهده هر نوع اضافه بار به روش آنلاین در سامانه پلیس راه منعکس می‌شود و مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

به گفته جهانبخش با بهره‌برداری از این تکنولوژی تخلفات ناشی از تناژ بالا کنترل که این امر نقش بسیار مهمی در ارتقای ایمنی عبور و مرور و جلوگیری از تخریب راه‌ها و ابنیه فنی از جمله پل‌ها دارد.

وی هم‌چنین از آموزش رانندگان بدو خدمت و هم‌چنین آموزش ضمن خدمت رانندگان خبر داد و گفت: توسعه کلاس‌های آموزشی این امکان را فراهم کرده است که رانندگان در موعد دریافت کارت هوشمند آموزش‌های تخصصی لازم را فرا گیرند که این مهم کمک بسیار زیادی به اجرای قوانین و تسهیل در فرایند حمل و نقل جاده‌ای دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان هم‌چنین با اشاره به برنامه‌های کاهش تلفات جاده‌ای به ‌ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر تجهیز محورهای مواصلاتی به انواع دوربین‌های کنترل سرعت و سایر ملزومات کنترل ترافیک، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها و برگزاری کلاس‌های متعدد آموزشی ویژه مدارس و هم‌چنین ساکنان حاشیه راه‌ها نیز با جدیت ادامه دارد که این روند نقش بسیار مهمی در کاهش سوانح و تلفات رانندگی خواهد داشت.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول