اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی ویژه کیش:

علی (ع) زمینه‌ساز پیوند شیعیان با ذات باریتعالی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی ویژه کیش گفت: پیوستن مولی‌الموحدین علی (ع) در شب‌های قدر به ملکوت اعلی، زمینه‌ساز پیوند شیعیان با ذات باریتعالی شده است.

علی (ع) زمینه‌ساز پیوند شیعیان با ذات باریتعالی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، حجت‌الاسلام رمضان دهستانی شنبه شب در آیین معنوی شب قدر، فرا رسیدن شب‌های قدر و سالروز شهادت نخستین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت علی بن ابیطالب (ع) را به همه شیعیان و مسلمین جهان تسلیت گفت و اظهار امیدواری کرد همه با بهره‌گیری از "فیوض شب‌های قدر و با خضوع و خشوع" در راه اعتلای اسلام و کسب معارف علوی موفق و سربلند باشند.

وی در ادامه از امیرالمؤمنین علی (ع) با عنوان مصداق و تجسم قرآن کریم یاد و افزود: بشریت می‌تواند انسان کامل را در وجود حضرت علی (ع) یافته و به سعادت رهنمون شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی ویژه کیش همچنین افزود: شهادت امیرالمؤمنین تنها شهادت یک زمامدار نبوده و شمشیری که بر سر مبارک آن حضرت فرود آمد تنها شمشیر "ابن ملجم مرادی" نبوده است بلکه حاصل 30 سال تعصب، جهل، نفاق، شرک و کینه بوده که درصدد از بین بردن حقیقت و معرفت دینی بوده است.

دهستانی اضافه کرد: عبادت بدون ولایت على علیه‌السلام راه به مقصود نمى‌برد زیرا شریعت منهاى ولایت على علیه‌السلام شریعتى بى‌روح و بی‌معنویت است و ولایت على علیه‌السلام مرز شناخت حق از باطل است.

وی با اشاره به لیالی قدر افزود: شب‌های 19 ، 21 ،23 و به روایتی 27 ماه مبارک رمضان از شب‌های قدر بوده و اهمیت و راز و نیاز در این شب‌ها موجب تغییر در سرنوشت آدمی می‌شود.

دهستانی همچنین گفت: مولی‌الموحدین علی (ع) نیز در این شب‌ها به ملکوت اعلی پیوسته و زمینه‌ساز پیوند ما شیعیان با ذات باریتعالی شده است.

این مسئول یادآور شد: امام علی (ع) شخصیتی است در حد اعلای کمال که زیبایی غیرقابل ترسیم روحی را به دست آورده است و با استقلال و اعتلای روحی، در افقی بسیار بالاتر از فرهنگ و علم و خواسته‌های معمولی بشر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: علی کسی است که تمام صفات انسان اعم از شجاعت، تقوی، عدالت، صداقت، ایمان، علم، فصاحت و بلاغت به موازات هم و به طور هماهنگ در وجودش مجسم و مجتمع است.

این مقام مسئول افزود: از همان روز طلوع اسلام که زمان غربت اسلام بود، حضرت امام علی (ع) اولین مردی بود که اسلام را پذیرفت و دوشادوش پیامبر اسلام (ص) در راه ترویج آن جانفشانی می‌کرد.

مراسم شب بیست و سوم ماه رمضان در مساجد و تکایای مختلف کیش برگزار شد، مسجد خاتم‌الانبیا این جزیره به عنوان مهم‌ترین مرکز مذهبی تا پاسی از شب پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول