اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ‌شهرکرد خبر داد

برگزاری رزمایش تذکر لسانی در شهرکرد

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد از برگزاری رزمایش تذکر لسانی در این شهر خبر داد.

برگزاری رزمایش تذکر لسانی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهران مرادی بعد از ظهر امروز در نخستین مرحله از رزمایش تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر که با حضور 10 تیم پنج نفره از بسیجیان عضو شوراهای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های مقاومت بسیج مستقر در شهرکرد و همراهی 10 تیم از نیروهای منطقه انتظامی شهرکرد و نیز دو اکیپ تخصصی متشکل از بسیج اصناف، مجمع امور صنفی و اداره اماکن عمومی و با هدف احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: مراحل بعدی این رزمایش در سایر بخش‌ها و شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تحولات منطقه و موج بیداری اسلامی، افزود: سنت الهی امر به معروف و نهی از منکر ضامن حفظ سلامت جامعه اسلامی و ابزار نظارت مردم بر مردم و مردم بر جامعه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد از آمادگی کامل بسیجیان این شهرستان در تحقق عملی منویات مقام معظم رهبری در خصوص احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: بسیجیان غیور شهرستان شهرکرد در اجرای رزمایش‌های تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر روش قرآن مجید در زمینه این فریضه یعنی داشتن قول لین را ملاک عمل خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اجرای آموزش‌های تخصصی برای آمرین به معروف و ناهیان از منکر بیان داشت: با توجه به حساسیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، همه تلاش خود را بکار گرفتیم تا در آموزش‌های تخصصی که برای این عزیزان برگزار می‌شود از بهترین استادان این عرصه در استان استفاده کنیم.

مرادی افزود: این آموزش‌ها شامل کلاس‌های اخلاق اسلامی در روابط اجتماعی، آشنایی با فنون و روش‌های امر به معروف و نهی از منکر و آشنایی با مسائل حقوقی و جزایی مرتبط با این فریضه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد گفت: از آنجا که احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواست و مطالبه عموم مردم است از این رو اقدامات کارشناسی در مورد شناسایی اماکن آلوده در مرکز استان و سایر شهرهای تابعه، بررسی کارشناسی عوامل اجتماعی و فرهنگی موثر بر ترویج منکرات در جامعه و شناسایی علل گرایش برخی از اقشار به ضد ارزش‌ها برای اجرای بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار این ناحیه قرار گرفته است.

مرادی گفت: در این رزمایش که با محوریت دو مقوله بد پوششی و روزه‌خواری برگزار شد و تیم‌های عمل‌کننده بسیجی تحت امر ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد به افراد بد پوشش و افرادی که اقدام به روزه‌خواری نموده و نیز به 15 واحد صنفی که موازین شرعی و قانونی را در واحدهای خود رعایت نکرده بودند، تذکرات لازم را داده‌اند.

وی افزود: در طول اجرای رزمایش تذکر لسانی در مرکز این استان، دو تیم غیر محسوس وظیفه نظارت بر عملکرد تیم‌های ارشادکننده و نیز رصد بازخوردهای عمومی را بر عهده دارند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد، از همکاری خوب فرمانداری شهرستان شهرکرد، سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان و سایر دستگاه‌های همکار در این رزمایش قدردانی کرد و از کلیه مسئولان دوایر، تشکل‌ها و سازمان‌های دولتی و عمومی خواست: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد را در تحقق مطالبه عمومی مردم در خصوص لزوم اجرای مستمر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یاری دهند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در جامعه به صورت کامل موثر باشد که تمامی نهادهای جامعه اعم از صدا و سیما‌، نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی‌، نهادهای خدماتی در راستای فرهنگ‌سازی و نیز مطالبه معروفات و تقبیح منکرات اقدام کنند.

انتهای پیام‌/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول