اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

دولت یارانه خوراک دام را برقرار کند

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: دولت باید برای سر و سامان دادن به وضعیت دامداری‌ها و مرغداری‌ها یارانه خوراک دام و طیور را برقرار کرده و به تثبیت قیمت کمک کند.

دولت یارانه خوراک دام را برقرار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد حسینی ظهر امروز در جلسه کار گروه امور اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت:‌ در حال حاضر 20 واحد صنعتی فرآوری واحدهای لبنی در سطح استان با کسب مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کنند که این آمار سوای صدور مجوز از سوی جهاد کشاورزی است که در مجموع با احتساب مجوز صادر شده است سود آنها به 40 مورد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: این واحدها در بسته‌بندی شیر پاستوریزه پاکتی و تولید برخی از محصولات لبنی فعال هستند اما در تولید شیر خشک علیرغم صدور دو مجوز تنها یک واحد صنعتی فعال بوده و آن هم مربوط به کشت و صنعت مغان است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: ظرفیت اسمی واحدهای دارای پروانه رسمی 158 هزار تن مصرف شیر سالانه است که به بسته‌بندی شیر و سایر محصولات لبنی اقدام می‌کند اما ظرفیت واقعی آنها 40 درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسینی با یادآوری اینکه تولید شیر استان کفاف نیازمندی کارخانه‌های لبنیاتی استان را نمی‌کند، گفت:‌ یکی از دغدغه‌هایی که در این زمینه مطرح است خالی بودن ظرفیت واحدهای دارای مجوز و پروانه است که به دلیل داشتن مشکلات نقدینگی این واحدها در تهیه و تولید محصولات خود با مشکلاتی مواجه هستند.

این مسئول ضرورت تامین سرمایه در گردش برای صاحبان این واحدها را با هدف خرید شیر از دامداران یادآور شد و افزود: با این ظرفیت خالی به نظر می‌رسد این واحدها هرگز به مرحله مطلوب سود‌دهی نرسیده و با تلنگری در بازار به تعطیلی کشیده شوند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یکی دیگر از مشکلات تولید‌کنندگان شیر و کارخانه‌های لبنیاتی را بالا بودن قیمت خوراک دام اعلام کرد و بیان داشت: این امر سبب شده است که بسیاری از واحدهای تولیدی با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی به ویژه انرژی رغبتی به تولید نداشته باشند در حالی که تهیه و تامین مواد اولیه به قیمت تثبیت شده می‌تواند این تولید‌کنندگان را علاقمند و راغب به تولید کند.

حسینی با ارائه دو پیشنهاد به متولیان کشوری تاکید کرد:‌ در کنار برقراری یارانه خوراک دام با هدف تثبیت قیمت و جلوگیری از واسطه‌گری‌ها و دلال‌بازی‌ها یک پیوند عمیق بین کارخانجات و مراکز تهیه و عرضه شیر به وجود آید تا در یک پیوند مشترک بتوانند با بهره‌گیری از وام‌های بانکی به شکل تجمیعی دغدغه‌ها و مشکلات خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: این امر در قالب خوشه‌های صنعتی لبنی امکان‌پذیر است چراکه به نظر می‌رسد در این زمینه مشکلات و نارسایی‌های متعددی وجود دارد که اگر به معنای واقعی برطرف شود شاهد رونق تولید در این عرصه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان سخنان خود همچنین اظهار داشت: تولید‌کنندگان از پیشنهاد اتاق بازرگانی استان در خصوص راه‌اندازی دستگاه‌ها و خط ویژه التوفیلتر استقبال کرده و  به تولید پنیر‌های مدرن و با کیفیت و دیگر محصولات لبنی مطابق با ذائقه مردم اقدام کنند و در این زمینه درخواست‌های خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول