اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

اردبیل از استان‌های ممتاز در تولید شیر خام است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید شیر خام یکی از استان‌های ممتاز کشور است.

اردبیل از استان‌های ممتاز در تولید شیر خام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در نشست با مدیران اقتصادی اردبیل اظهار داشت: اگر قرار است مقابله به مثلی با سیاست اتخاذی سایر استان‌ها در جلوگیری از صادرات شیر خام داشته باشیم به یقین اجازه نخواهیم داد شیر استان اردبیل به سایر استان‌ها سرازیر شود.

عزیزی با یادآوری اینکه در انعقاد قرارداد باید دامدار و شرکت‌های فرآوری به مفاد قانونی پایبند بوده و به صورت فصلی به خرید و تامین شیر مورد نیاز همت نکنند، افزود:‌ اگر بتوانیم ظرفیت استان را در تولید محصولات لبنی در قالب خوشه‌های صنعتی فرآورده‌های لبنی احیا کنیم دیگر نیازی نخواهد بود که شیر این استان به آذربایجان شرقی یا گیلان سرازیر شود.

این مسئول از متولیان و مسئولان امر خواست در جلسات آینده موضوع راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی لبنی را در استان مورد بررسی قرار دهند تا تولید‌کنندگان شیر خام استان به ویژه عشایر سخت‌کوش با قیمت نازل مجبور به فروش شیر به نرخ پایین‌تر نباشند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با رد این ادعا که در استان تسهیلات بخش صنعت به کشاورزی یا بالعکس اختصاص می‌یابد، گفت: آمادگی داریم در توسعه بخش کشاورزی براساس اولویت، تسهیلاتی را به گاو شیری، ‌گوشتی و پروار‌بندی بدون محدودیت خاص و با سود هفت درصد پرداخت کنیم و اگر این مجموعه‌ها در قالب تعاونی‌ درخواست وام کنند به یقین نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

عزیزی یادآور شد: مصرف استان اردبیل در بخش گندم به صورت سالانه 200 تا 250 هزار تن است و می‌توانیم با یک تدبیر مناسب در تامین نیاز سبوس دامداران و مرغداران از طریق این میزان تولید آرد اقدام کنیم اما شایسته است ظرفیت‌های فعال و نیمه فعال در این بخش شناسایی شود تا بتوانیم یک توسعه هدفمند و متناسب با ظرفیت را شاهد باشیم.

وی ضرورت فعال کردن مجموعه‌های غیر‌فعال در بخش دامداری‌های سنتی و صنعتی را یادآور شد و گفت:‌ دلیلی وجود ندارد که این واحدها به حالت راکد و بلااستفاده به حال خود رها شود بلکه ضرورت دارد با تاکید استاندار اردبیل از این ظرفیت‌ها در توسعه و رشد واقعی بخش کشاورزی و صنعتی بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل از تشکیل جلسات مستمر کار گروه توسعه اقتصادی و همچنین تشکیل جلسه استانی صیانت از تولید خبر داد و افزود: نتایج و خروجی این جلسات می‌تواند بسیار سود‌مند و به نفع تولید و رونق اقتصادی استان باشد.

وی در پایان سخنان خود مقابله با تحریم اقتصادی دشمنان را همانند دفاع مقدس ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در قالب لشکر و گردان‌های مختلف مبارزه می‌کردند و امروز نیز مردم اردبیل و آذربایجان باید در قالب لشکر عاشورا و در سنگر اقتصادی آماده جهاد باشند و فرمان ولی امر مسلمین را لبیک بگویند.

این مسئول بیان داشت:‌ اگر در دهه 60 با دشمن زبون که به خاک و حیثیت این نظام حمله کرده بود مقابله کرده و به پیروزی رسیدیم امروز در یک سنگر جدید باید دشمن را زمین‌گیر کنیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول