اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

نهج‌البلاغه باید در تار و پود زندگی ما جاری باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه نهج‌البلاغه باید در تار و پود زندگی ما جاری باشد، گفت: با همه ارادتی که به امیرالمؤمنین داریم، متأسفانه آشنایی چندانی با نهج‌البلاغه و مفاهیم والای آن نداریم.

نهج‌البلاغه باید در تار و پود زندگی ما جاری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج که همزمان با سالروز شهادت امیرمؤمنان علی (ع) بود، اظهار کرد: امت شیعه هر چه دارد از این امام همام است.

خطیب موقت جمعه شهر یاسوج ادامه داد: حضرت علی (ع) قبل از هر چیز مسلمانان را به رعایت حلال و حرام دعوت کرده است و بیش از هر چیز به این موضوع مهم در سخنان خود تأکید می‌کند.

موسوی‌اعظم افزود: فرمایشات آن حضرت را باید در کتاب نهج‌البلاغه دنبال کرده و در زندگی خود به کار بندیم در حالی که متأسفانه ما شیعیان آن حضرت، آشنایی چندانی با این کتاب که پس از قرآن مقدس‌ترین و مفیدترین کتاب‌ در نزد ما شیعیان و مسلمانان است، نداریم.

وی تصریح کرد: نهج‌البلاغه باید در تار و پود زندگی ما جاری باشد چرا که کتابی برای درست زندگی کردن در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی، اقتصادی و فرهنگی است.

امام جمعه موقت یاسوج، امام علی (ع) را مظهر همه آزادگی‌ها دانست و گفت: آن حضرت تنها اسیر پروردگار بود و در زندگی خود به جز بندگی خداوند بندگی هیچ مخلوقی را نکرد که این به معنای اکمل آزادگی برای یک انسان است و امروز باید آن حضرت را الگوی آزادگی برای همه ادوار عالم معرفی کرد.

موسوی‌اعظم با انتقاد شدید از کم مشتری بودن برخی مساجد تأکید کرد: متأسفانه برخی افراد لهو و لعب‌های شبانه را مردم‌آزاری تلقی نمی‌کنند ولی اگر در سال تنها دو شب از بلندگوی مساجد دعا و قرآن پخش شود آن را مردم‌آزاری می‌دانند.

وی با بیان اینکه مسجد نیز در روز قیامت از مسلمین شکایت خواهد کرد، افزود: چرا باید در دیاری که همه افراد آن به طور صد درصدی شیعه هستند مساجد آن کم مشتری باشد.

امام جمعه موقت یاسوج با قدردانی از نهادهایی چون سپاه، بسیج، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی که در این ماه برای تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان بیکار نیستند، گفت: خوشبختانه ادارات ما رویکرد قرآنی پیدا کرده‌اند که باید این رویکرد همراه با تحقیق و تفحص باشد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول