اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات:

مردم دنیا به نهج‌البلاغه علاقمند هستند

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات گفت: نهج‌البلاغه کتابی است که شیعیان و غیرشیعیان و در واقع مردم سراسر جهان به آن علاقه دارند.

مردم دنیا به نهج‌البلاغه علاقمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن مقیاسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات که در مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه قم برگزار شد اظهار کرد: در آینده نزدیک همایش‌های تخصصی دیگری نیز در رابطه با نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد.

وی اهداف همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات را شامل نشر مبانی و مفاهیم این کتاب بزرگ و شناسایی و شناساندن ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی(ع) دانست و افزود: تفسیر و بررسی تخصصی آموزه‌های نهج‌البلاغه با تاکید بر جنبه‌های ادبی و بهره گیری از مفاهیم این کتاب در راستای غنی‌سازی حوزه علوم انسانی و ادبیات از دیگر اهداف مشخص شده همایش به شمار می‌روند.

دبیر علمی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات با اشاره به محدودیت‌های این همایش افزود: تخصصی بودن همایش برخی محدودیت‌ها را ایجاد می‌کند اما استقبال بسیار گسترده‌ای از این همایش صورت گرفته و تاکنون 350 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه خلاصه مقالات این همایش نیز در کتابی مستقل به چاپ خواهد رسید گفت: تبلیغات گسترده‌ای از سوی اصحاب رسانه و مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه در این خصوص صورت گرفته به همین دلیل بسیاری از محققان از سراسر کشور و استان‌های مختلف چکیده مقالات خود را ارسال کرده‌اند.

مقیاسی سطح علمی شرکت‌کنندگان را بالا توصیف کرد و افزود: استادان، دانشیاران، استادیاران و برخی از دانشجویان دکتری چکیده مقالات خود را ارسال کرده‌اند و این امر فضایی را برای تمام علاقه‌مندان ایجاد می‌کند تا آخرین دستاوردهای علمی خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

دبیر علمی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات ادامه داد: حدود 10 مؤسسه و دانشگاه همکاری گسترده‌ای با مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه در خصوص برگزاری این همایش دارند که شامل دفتر هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه پیام نور، دانشگاه قم، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دانشکده اصول دین و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هستند.

وی با اشاره به هفت محور برگزاری این همایش گفت: زیبایی‌شناسی و بلاغت، ترجمه و نهج‌البلاغه از دیدگاه دیگران از جمله موضوعاتی بوده‌اند که استقبال بیشتری از آنها صورت گرفته است.

مقیاسی خاطر نشان کرد: برخی مقالات نیز مرتبط با موضوع همایش نبود که اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت گرفت.

دبیر علمی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات افزود: فرم‌های مخصوصی در سایت مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه قرار داده شده و پذیرش شرکت‌کنندگان هم از همین طریق صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به شیوه برگزاری همایش بیان کرد: کمیسیون‌های مختلفی در این همایش تشکیل شده و جلساتی را برگزار می‌کنند و پس از آن گزارش این جلسات اعلام می‌شود.

مقیاسی ادامه داد: مقالاتی که به دبیرخانه ارسال شوند پس از نظر هیئت داوران و در صورت نیاز به اصلاح برای صاحبان آثار ارسال می‌شود تا پس از اصلاح مجدداً مورد استفاده قرار گیرند و بعد از آن نیز به چاپ می‌رسند.

دبیر علمی همایش نهج‌البلاغه و ادبیات ابراز کرد: شیوه نگارش مقالات نیز به طور کامل در سایت مؤسسه درج شده ضمن اینکه تمام مقالاتی که توسط هیئت داوران پذیرفته شوند به صورت نسخه الکترونیکی در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه در زمینه برگزاری این همایش گفت: 28 عضو هیئت علمی، 107 دانشجوی کارشناسی ارشد و 200 دانشجوی دکتری از جمله کسانی هستند که چکیده مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

مقیاسی نهج‌البلاغه را کتابی دانست که مورد علاقه شیعیان و غیر شیعیان قرار دارد و ادامه داد: جای بسی خوشحالی است که این همه علاقه‌مند و مشتاق نهج‌البلاغه در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول