اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بسیج هنرمندان فارس

مهلت ارسال آثار به جشنواره "گوهر مکتوب" اعلام شد

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره ادیبات داستانی"گوهر مکتوب" سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: بیست و پنجم مرداد ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال آثار نویسندگان به جشنواره ادبیات داستانی "گوهر مکتوب" است.

مهلت ارسال آثار به جشنواره "گوهر مکتوب" اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، بیژن‌ کیا در مورد برگزاری جشنواره ادبیات داستانی"گوهر مکتوب" اظهار داشت: با برگزاری این جشنواره به دنبال شناسایی استعدادهای درخشان در هنر نویسندگی کشور، توجه به ارزش اندیشیدن و تفکر متعهدانه، زمینه‌سازی و مبارزه با هر آنچه مخالف رشد و ارتقای معنوی انسان می‌شود و همچنین کشف سبک و نگاه‌های خلاقانه و نوین ادبیات داستانی در پرداخت آثار و موضوعات مختلف در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: آرمان‌ها، ارزش‌ها، هویت اسلامی ایرانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقاومت و بیداری اسلامی، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، داستان‌های کوتاه با لهجه‌های بومی فارس، امام خمینی (ره) و موضوع آزاد از جمله موضوعات هفتمین جشنواره استانی ادبیات داستانی 'گوهر مکتوب' است.

دبیر انجمن داستان سازمان بسیج هنرمندان فارس تصریح کرد: هر متقاضی می‌تواند تنها سه اثر خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کند که آثار مربوطه پیش از این نباید در جشنواره یا مسابقه‌ای شرکت داده شده و یا در کتابی به چاپ رسیده باشد.

کیا تصریح کرد: این نخستین جشنواره است که انجمن داستان‌نویسی نیز دارد و برای نخستین مرتبه در ایران این جشنواره ادبی اقدام به برگزاری جلسات انجمن داستانی کرده است.

وی گفت: این انجمن برای ایجاد ارتباط مستمر با داستان‌نویسان این استان ایجاد شده و به شرکت‌کنندگان آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح کیفی داستان‌ها ارائه می‌شود.

دبیر انجمن داستان بسیج هنرمندان فارس بیان کرد: انجمن داستانی گوهر مکتوب حرکتی جدی است برای دستیابی به افق‌های ادبی پیش رو و همچنین نگاهی هدفمند به مقوله تولید داستان‌هایی در عرصه هنر متعهد اما با استانداردهای جهانی.

کیا خاطرنشان کرد: این جلسات شامل سه بخش ارائه مطالب تئوریک، خوانش و تحلیل آثار اعضا، بحث در مورد فرهنگ و هنر دینی و مباحث مذهبی است.

جلسات انجمن گوهر مکتوب با حضور بیژن کیا (مسئول انجمن داستانی بسیج هنرمندان) و علیرضا خالوئی (عضو شورای مرکزی انجمن داستان‌نویسی بسیج هنرمندان فارس) در روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 17 و در محل انجمن سینمای جوانان دفتر شیراز برگزار می‌شود.

اسامی برگزیدگان جشنواره دوم شهریور ماه امسال اعلام می‌شود.

همچنین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی ادبیات داستانی 'گوهر مکتوب' ششم شهریور ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب «داستان کوتاه، داستان بلند، داستانک»، به نشانی شیراز، بلوار شهید دستغیب، کوچه مسجد ابالفضل، جنب موزه مشکین فام، سازمان بسیج هنرمندان فارس ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با شماره 2240683 ـ 0711 دبیرخانه این جشنواره تماس بگیرند.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول