اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

حاصل حضور صهیونیست‌ها در هر نقطه عالم کشتار و جنایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: در هر نقطه‌ای از جهان که صهیونیست‌ها حاکم می‌شوند، تفرقه و اختلاف ایجاد شده و کشتار، جنایت و فساد ایجاد می‌شود.

حاصل حضور صهیونیست‌ها در هر نقطه عالم کشتار و جنایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی سحرگاه امروز در مراسم احیای شب قدر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه مؤمن پس از انجام واجبات الهی عملی بهتر از خوش‌رفتاری با مردم بر خدا عرضه نمی‌کند اظهار کرد: خوش خلقی سبب برقراری ارتباط نیکو و جذب مردم به دین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس روایات خوش‌خویی و خوش اخلاقی موجب نشاط در زندگی فردی و اجتماعی انسان می‌شود، تصریح کرد: آبادانی شهرها، افزایش روزی، محبوبیت در نزد خدا و مردم، نجات انسان از عذاب الهی، آمرزش گناهان، نزدیک شدن به پیامبر در روز قیامت و بهره‌مندی از شفاعت ایشان از مهم‌ترین آثار خوش اخلاقی و خوش‌رفتاری با مردم است.

تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه حسن خلق از رحمت الهی نشأت می‌گیرد خاطر نشان کرد: خداوند مهربان، ضمن معرفی پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی برتر در عرصه اخلاق، خطاب به ایشان فرمود «به سبب لطف و رحمت ما بود که با مردم نرم خوی و مهربان شدی و اگر درشت خوی و سخت دل بودی مردم از گرد تو پراکنده می‌شدند».

سعیدی با تاکید بر اینکه آنچه در فرهنگ اسلامی با عنوان خوش‌رویی ایمانی یاد می‌کنیم با خوش‌رویی ظاهری و تصنعی برای جلب نظر مردم تفاوت دارد اضافه کرد: بعضی لبخند و خوش‌رویی‌ها از جنس نفاق است و ممکن است ریشه در ربا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مرز خوش اخلاقی از نظر امام صادق (ع) خوش‌رویی، خوش‌گویی و خوش رفتاری است اظهار کرد: طبق سخن ائمه معصومین (ع) اگر جامعه‌ای خوش خلق باشند، سرزمین آنها آباد شده و عمر آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه بداخلاقی عمر انسان را کاهش می‌دهد تصریح کرد: نمونه بارز قوم‌های بداخلاق، دشمنان جهانی هستند که نه تنها مخالف اسلام و شیعه بوده، بلکه با بشریت هم مشکل دارند.

سعیدی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها اعتقاد دارند دنیا فقط برای آن‌ها خلق شده است و بقیه انسان‌ها برای سرگرمی و خدمت‌گزاری به آن‌ها به وجود آمده‌اند خاطر نشان کرد: در هر نقطه‌ای از جهان که صهیونیست‌ها حاکم می‌شوند تفرقه و اختلاف ایجاد شده و کشتار، جنایت و فساد صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آدم‌های خوش خلق، روزی و کسب و کار خوبی دارند، اظهار کرد: انسان به طور ذاتی علاقه دارد در میان مردم و جامعه محبوب باشد و بدنامی موجب ناراحتی وی می‌شود.

تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه پاداش خوش خلقی، قرب الهی و نزدیک شدن به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: ورود راست‌گوترین، امانت‌دارترین و خوش اخلاق‌ترین مردم به بهشت خداوند در کلام پیامبر اکرم (ص) تضمین شده است.

سعیدی با تاکید بر اینکه طبق روایات هر کسی راست‌گو، امانت‌دار، خوش اخلاق و با حیا باشد ایمان کامل دارد گر چه غرق در گناه باشد، خاطر نشان کرد: این چهار صفت ام‌الفضائل هستند و اگر فرد گناهی هم کرده باشد با توبه واقعی پاک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوش خلقی، ثواب نماز، روزه و مجاهدت در راه خدا را دارد اضافه کرد: در کلامی از حضرت علی (ع) آمده است خانواده افراد بداخلاق از رفتار مرد بدخلق این خانه خسته و بیزار می‌شوند.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه پایگاه اصلی انسان خانواده است اما فرد بداخلاق در خانه پناه ندارد اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود بداخلاقی موجب تباه شدن عمل می‌شود و هر قدر انسان عمل نیک در شب‌های احیا و بقیه روز‌های سال داشته باشد را از بین می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت علی (ع) اسوه اخلاق و جوانمردی در دنیا و آخرت است، خطاب به زائران کریمه اهل بیت (ع) اظهار کرد: به فکر یتیمان مردم باشید و حتماً به خانواده‌هایی که سرپرست خود را از دست داده‌اند، کمک کنید که این کار از سنت‌های بزرگ مرد عالم حضرت علی (ع) بود.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول