اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

پرداخت زکات گامی در جهت ریشه کنی فقر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: پرداخت زکات در جامعه گام ارزشمند در راستای ریشه‌کن کردن کامل فقر از جامعه است.

پرداخت زکات گامی در جهت ریشه کنی فقر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج‏، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) در سنندج، اظهار کرد: خدمات کمیته امداد در زمینه محرومیت‌زدایی قابل تقدیر دانست و باید به این مسئله مهم توجه کرد که تلاش در راستای ریشه‌کن کردن فقر و کمک به محرومین و نیازمندان از دستورات دین اسلام و وظیفه‌ای همگانی است.

به گفته وی، فقر در اسلام هیچ‌گاه تحسین نشده تا جایی که در قرآن کریم و در آیات و احادیث پیامبر و ائمه اطهار(ع) فقر را مرگی بالاتر از مرگ معرفی کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان، ریشه‌کن کردن فقر در جامعه را زمینه‌ساز رفع بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دانست و تصریح کرد: نباید به فقرا با دید حقارت و یا افرادی مصرف کننده نگاه کنیم، بلکه باید با ایجاد ظرفیت آنان را به سمت توانمندی سوق دهیم.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه نگاه امروز کمیته امداد در زمینه توانمندسازی افراد نیازمند با توجه به توانایی‌هایشان نگاه بسیار خوبی است، اضافه کرد: اقدامات انجام شده کمیته امداد طی سال‌های گذشته ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گفته وی، با توجه به پیچیدگی مقوله فقر و گسترده‌تر شدن این آسیب در جامعه برای ریشه‌کن و یا حداقل کاهش فقر در جامعه نیازمند ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی کردن آن توسط نهادها و ارگان‌های توانمند و پای کار است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در کردستان، جهان استکبار برای دستیابی به منافع شیطانی خود با تحریم کشورها سعی در سلطه بر آنان دارد و در این مسیر دست به اجرای هر توطئه و ترفندی می‌زند.

وی تصریح کرد: تحریم‌های استکبار علیه ایران اسلامی با هدف گسترش فقر و ایجاد فاصله بین مردم و نظام اسلامی صورت می‌گیرد.

حسینی‌شاهرودی تقویت باورهای دینی در جامعه را یکی از عوامل حذف فقر در جامعه عنوان کرد و افزود: برکات و نعمت‌های خداوند همواره در زندگی متقیان سرازیر می‌شود.

به گفته وی، یکی از عوامل فقر در جامعه به خاطر دوری از خدا و بی‌توجهی افراد جامعه به احیای فرائض دینی و اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بر کمک به افراد نیازمند با ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزایی در قالب پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه تاکید کرد و گفت: استفاده بهینه و درست از بودجه و امکانات موجود بستر توانمندسازی تعداد بیشتری از افراد نیازمند جامعه را فراهم می‌سازد.

وی احیا و اجرای کامل فریضه پرداخت زکات در جامعه را گام ارزشمند در راستای ریشه‌کن کردن کامل فقر از جامعه دانست و افزود: پرداخت زکات اموال از سوی اغنیا به فقرا موجب پاک‌سازی اموال آنان و ریشه‌کن شدن فقر از جامعه می‌شود.

حسینی‌شاهرودی بر توسعه مشارکت‌های مردمی با ایجاد اعتماد در بین مردم تاکید کرد و گفت: شفاف‌سازی در زمینه میزان مشارکت و نحوه هزینه کرد کمک‌ها عامل افزایش و تقویت مشارکت‌های مردمی و رفع مشکلات نیازمندان جامعه خواهد شد.

وی بر متمرکزسازی صنادیق صدقه با نظارت کمیته امداد در سطح استان تاکید کرد و افزود: عدم نظارت دقیق بر صندوق‌های صدقه موجب سلب اعتماد مردم می‌شود.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در کردستان، اگرچه کمیته امداد نقشی در تولید فقر ندارد ولی می‌تواند در مدیریت و جلوگیری از افزایش و رشد آن نقش کلیدی داشته باشد.

وی در پایان گفت: همواره پیشگیری بهتر از درمان است و اجرای پژوهش علمی و کاربردی در راستای آسیب‌شناسی فقر در جامعه ضرورت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول