اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه و محقق علوم دینی:

حضرت علی (ع) مناسب‌ترین الگو برای جوامع بشری است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه و محقق علوم دینی گفت: حضرت علی (ع) مناسب‌ترین الگو برای جوامع بشری است.

حضرت علی (ع) مناسب‌ترین الگو برای جوامع بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام عبدالرحمن حاج‌حسینی یکشنبه شب در مراسم ولادت مولای متقیان علی (ع) در جمع بسیجیان اظهار داشت: شیعیان حقیقی ویژگی‌ها و خصائص ارزشمندی دارند و از آنها می‌توان به اندوهناکی در غم بزرگان و اولیای دین و شادمانی هنگام مراسمات شادی دینی اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی خاطر نشان کرد: بنا بر سفارشات رسول اکرم (ص) و آیات قرآن کریم حضرت علی (ع) خلیفه بلافصل نبی اکرم (ص) پس از ایشان است و نفی این واقعیت مهم به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

حاج‌حسینی بیان داشت: ویژگی‌های امیرالمؤمنان (ع) بسیار نزدیک به ویژگی‌های رسول اکرم (ص) است و پس از رسول‌الله (ص) هیچ یک از صحابه به اندازه حضرت علی (ع) از ویژگی‌ها و خصائص ایشان بهره‌مند نیست.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) تمامی ویژگی‌های انسانی را در خود جمع‌آوری کرده و یکی از کسانی است که خداوند متعال ویژگی عصمت را به ایشان عطا کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی عصمت حضرت علی (ع) بیان داشت: حضرت علی (ع) از هرگونه گناه و لغزش به دور بودند و هیچگونه خطا و اشتباهی در مسیر احکام نورانی دین مبین اسلام در وجود مبارک و نازنین ایشان جای نداشت.

حاج‌حسینی با بیان اینکه تنها کسی لیاقت جانشینی و حاکمیت جامعه اسلامی پس از حضرت محمد (ص) را دارد که از هرگونه گناه و لغزشی به دور باشد تصریح کرد: اگر جوامع انسانی به دنبال الگو و مقتدایی برای خویش باشند که بخواهند در تمامی عرصه‌ها از ایشان پیروی کنند علی (ع) مناسب‌ترین الگو برای ایشان است.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنان (ع) در تمامی لحظات زندگی خویش همواره مدافع دین مبین اسلام بوده‌اند و تاریخ اسلام نشان می‌دهد در تمامی صحنه‌ها و جنگ‌ها در کنار پیامبر (ص) از مسلمانان دفاع کرده است.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی اذعان داشت: هر جا برای صیانت و حفاظت از دین مبین اسلام نیاز به فداکاری و از خودگذشتگی بوده، امیرالمؤمنین (ع) در صدر همگان در این جایگاه حضور داشته‌اند.

حاج‌حسینی در همین راستا عنوان کرد: اگر جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های علی (ع) نبود امروز دین مبین اسلام در اختیار ما نبود و ما از برکات دین مبین اسلام در جوامع خویش بهره‌مند نبودیم.

وی گفت: حضرت علی (ع) همواره در راستای علم‌طلبی کوشیده است و از لحاظ احاطه علمی به احکام و دستورات دین مبین اسلام و کتاب رسول‌الله (ص) سرآمد انسان‌های روزگار خویش بوده است.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی با اشاره به جمله "أنا مدینة‌العلم و علی باب‌ها" ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) با بیان این سخن تاکید کردند که تنها راه شناخت حقیقی و رسیدن به دین مبین اسلام از شناخت حقیقی و واقعی علی (ع) می‌گذرد.

حاج‌حسینی ادامه داد: از لحاظ کرنش و تواضع و فروتنی که از ویژگی‌های حقیقی مسلمان است حضرت علی (ع) اسوه و الگویی سرآمد برای تمامی مسلمانان جهان است و در این زمینه ما باید ایشان را الگوی خویش قرار دهیم و بر اساس سیره ایشان تمامی فعالیت‌های خویش را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: حضرت علی (ع) در مسیر دفاع و صیانت از دین مبین اسلام لحظه‌ای دچار لغزش و خطا نشد و اگر به خاطر هدایت و راهنمایی ما انسا‌ن‌ها نبود، خداوند متعال لحظه‌ای ایشان را به این زمین خاکی نمی‌فرستاد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی متذکر شد: ائمه اطهار (ع) برگزیدگان خداوند هستند که خداوند متعال عبادت و بندگی ایشان را بر ما واجب کرده و ما با الگو قرار دادن ایشان در تمامی مراحل و جنبه‌های زندگی می‌توانیم به عزت، موفقیت و سربلندی دست یابیم.

در پایان مراسم حاج محمد مهرآوران مداح اهل‌بیت(ع) به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول