اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن استان اردبیل:

اعتبار نیم درصد قرآنی اردبیل بیش از 3 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از نیم درصد اعتبار قرآنی از محل پروژه‌های عمرانی بیش از 3 میلیارد تومان است که تاکنون تحقق نیافته است.

اعتبار نیم درصد قرآنی اردبیل بیش از 3 میلیارد تومان است

محمود صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس و صراحت قانونی بودجه دو سال اخیر کشور باید سهم نیم درصد اعتبار قرآنی از رقم 138 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور تعیین و پرداخت شود که سهم استان اردبیل تاکنون در این زمینه پرداخت نشده است.

وی جدیت مسئولان استانی و کشوری را در پرداخت این سهم خواستار شد و افزود به یقین باید گفت تزریق این اعتبار می‌تواند جان تازه‌ای به موسسات و مجموعه‌های قرآنی استان اردبیل ببخشد و آنها را در تقویت برنامه‌ها کمک کند.

این مسئول در ادامه به سابقه تشکیل دارالقرآن در استان اردبیل به همت آیت‌الله مروج، احمدی‌نژاد در کسوت استانداری اردبیل، افضلی‌فرد و صبور در سال 73 اشاره کرد و گفت: در آن مقطع با هدف هماهنگی و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی در استان تازه تاسیس اردبیل این مجموعه شکل گرفت و تلاش شد با مرکزیت دار‌القرآن به نیازها و درخواست‌های متعدد در حوزه قرآنی پاسخ داده شود.

رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل یادآور شد: در 18سال گذشته ساختمان دارالقرآن در 16 شهر و شهرستان این استان برقرار شده است.

صفری یادآور شد: سالانه 500 برنامه و کلاس آموزشی در اردبیل و به همین تعداد در شهرستان‌ها برای علاقمندان برنامه و کلاس قرآنی اجرا می‌کنیم و سعی داری این رقم را توسعه دهیم.

وی بیان داشت: تمام کلاس‌های ما به صورت عام‌المنفعه و رایگان است به طوری که در سه محور فعالیت خود را رو به جلو انجام می دهیم.

صفری محور اول فعالیت دارالقرآن استان اردبیل را آموزش عمومی قرآن در تمام رشته‌ها و سطوح سنی اعلام کرد.

این مسئول اظهار داشت: علاقمندان با مراجعه به مراکز ما و ثبت نام در کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و صوت و لحن از آموزش‌های مطلوب و رایگان استفاده می‌کنند.

رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل خاطرنشان کرد: در بخش مفاهیم امسال 51 جلسه یک ساعته را برگزار کردیم که بیش از 85 درصد متعلمان ما با روش و سبک ترجمه آشنا شدند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول