اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

حفظ ارزش‌های اسلامی آرمان شهداست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه مورد قبول شهدا نیست گفت: حفظ ارزش‌های اسلامی از آرمان‌های شهدا است.

حفظ ارزش‌های اسلامی آرمان شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده شامگاه چهارشنبه در نخستین یادواره شهدای حقوقدان گیلان در مسجد ابوذر کردمحله این شهر با تسلیت ایام شهادت علی (ع) اظهار کرد: تکریم شهدا وظیفه تمام مردم و مسئولان است.

وی به تکریم شهدا توسط خداوند اشاره کرد و افزود: فرمایش امام (ره) و مقام معظم رهبری درباره شهدا را شنیده‌ایم اما در مرحله عمل عقب هستیم.

شفیعی‌زاده تمام جامعه را مدیون خون شهدا دانست و تصریح کرد: خداوند پاداش‌های متعددی برای شهدا تعیین کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان شهدا را عزیزترین افراد پس از انبیا و ائمه معصومین (ع) در نزد خداوند توصیف کرد و افزود: شهدا به بالاترین درجه ارزشی رسیدند.

وی شهادت را بالاترین درجه نیکی و امر خیر در راه خداوند معرفی کرد و یادآور شد: خداوند مقام شفاعت را به شهدا داده است.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه انبیا، علمای ربانی و شهدا نزد خداوند می‌توانند شفاعت کنند، خاطرنشان کرد: شهید 70 نفر از نزدیکان خود را می‌تواند شفاعت کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان شهدا را دارای حیات جاوید و ابدی خواند و ابراز کرد: بیش از 250 هزار شهید برای حفظ انقلاب اسلامی تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه شهدا برای حفظ ارزش‌ها، انقلاب و اسلام جان خود را فدا کردند، اظهار کرد: بسیاری از ارزش‌های اسلامی که شهدا برای آن جانفشانی کردند اکنون در جامعه اسلامی نادیده گرفته می‌شود.

شفیعی‌زاده به ناهنجاری‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه مورد قبول شهدا نیست.

امام جمعه موقت رشت بر حفظ ارزش‌های اسلامی تاکید کرد و گفت: تداوم راه شهدا مسیر امام حسین (ع) است و وظیفه داریم نسبت به حفظ ارزش‌هایی که شهدا فدا شدند، تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ ارزش‌های اسلامی نباید حد و اندازه تعیین کرد، افزود: اگر اراده جدی برای حفظ آرمان‌های شهدا شکل بگیرد، وضعیت موجود در جهت ارزش‌ها تغییر می‌کند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان نیز در مراسم مذکور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را وظیفه همگانی خواند و گفت: شهدا با نثار خون خود به جامعه آزادی و استقلال بخشیدند.

ابوطالب اصغری با اشاره به سه شهید حقوقدان گیلان افزود: شهیدان حاج شیخ ابوالحسن کریمی، صدرالدین صدر و یوسف مرحبا تاکنون در استان شناسایی شدند.

وی، برگزاری یادواره شهدای حقوقدان را تجدید بیعت دوباره سردفتران و حقوقدانان استان با شهدا عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول