اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی

5 ایستگاه کتاب با نام پیک مهر در باشت دایر شد

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشت از دایر شدن پنج ایستگاه کتاب در سطح شهر باشت خبر داد.

5 ایستگاه کتاب با نام پیک مهر در باشت دایر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، قربانعلی آرمیان عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از این کتابخانه‌ها اظهار داشت: پنج ایستگاه کتاب با عنوان پیک مهر در باشت دایر شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های کتاب در نقاط شلوغ شهر دایر شده است، بیان کرد: این ایستگاه‌ها در مرحله اول در دادگستری، بانک کشاورزی، کمیته امداد، بیمارستان و فرمانداری دایر است.

رئیس کتابخانه عمومی باشت، برجسته کردن نقش کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتابخوانی، مدیریت، هدایت و توسعه کتابخانه‌ها را از اهداف این نوع از ایستگاه‌ها ذکر کرد.

آرمیان ادامه داد: آشنایی مردم به حقوق شهروندی، ارتقای نشاط اجتماعی، رضایت عمومی، وحدت، تربیت، انگیزه، افزایش تعهد، ارتقای توانایی ذهنی و ارتقای مهارت عملی از دیگر نتایج ایستگاه پیک مهر است.

وی با بیان اینکه بیش از 70 جلد کتاب با موضوعات مختلف در این ایستگاه‌ها وجود دارد، بیان کرد: کتاب‌ها هر هفته توسط کتابداران تعویض و شارژ می‌شود.

این مقام مسئول در امور کتاب و کتابخوانی شهرستان باشت استقبال از این طرح را خوب ارزیابی و تصریح کرد: مردم می‌توانند کتاب‌ها را با خود به صورت امانت به خانه ببرند و از آن استفاده کنند.

آرمیان تعداد کتابخانه عمومی شهرستان باشت را پنج باب اعلام کرد و بیان داشت: در کتابخانه‌های این شهرستان 25 هزار و 600 جلد کتاب با 20 هزار و 400 عنوان با موضوعات مختلف ادبی، فرهنگی، تاریخی، مذهبی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی وجود دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشت گفت: 25 درصد مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های باشت قشر نوجوان هستند و با برنامه‌های مختلف و فرهنگ‌سازی در تلاشیم تا سایر افراد از جمله زنان خانه‌دار و شاغلان نیز به کتابخانه مراجعه کنند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول