اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

عسل عرضه شده در کنار جاده‌ها دارای میکروبی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: نمونه‌برداری تصادفی از عسل عرضه شده در کنار جاده‌های اردبیل نشان‌دهنده ناسالم بودن این ماده مغزی است که اغلب آلوده به مواد شیمیایی و میکروبی غیراستاندارد است.

عسل عرضه شده در کنار جاده‌ها دارای میکروبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدها و مجموعه‌های غیراستاندارد در اردبیل اظهار داشت: در سالی که مزین به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است هرگونه کوتاهی و قصور در تولید و عرضه کالای با کیفیت گناه نابخشودنی است و بزرگ‌ترین اجحاف در حق مردم است.

وی یکی از این اقدامات نامناسب را حرکت دلالان و واسطه‌گران تولید و عرضه عسل تقلبی در کنار جاده‌ها و برخی از اماکن تفریحی، گردشگری توصیف کرد و افزود: عسلی که فاقد مهر و مجوز استاندارد باشد به یقین خرید و فروش آن دارای اشکال است و مردم نباید به راحتی از کنار این موضوع بگذرند.

علایی با بیان این‌که عسل‌های عرضه شده در کنار جاده‌های منتهی به اردبیل در اغلب موارد غیراستاندارد می‌باشد، تصریح کرد: ما امیدواریم با راه‌اندازی مرکز تحقیقات عسل در اردبیل و انجام کارهای علمی در این زمینه بتوانیم دست سودجویان در این عرصه را کوتاه و بازار را پر از عسل‌های مرغوب ببینیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد تولید صنعتی عسل براساس قانون ارتقای کیفیت تولیدات و همچنین محصولات متنوع از عرضه‌کنندگان این نوع عسل در کنار جاده‌ها نمونه‌برداری تصادفی انجام شده که نتایج آزمون نشان می‌دهد مغایرت‌ها از لحاظ شیمیایی و میکروبی و نمونه‌های سالم مشهود و مبرهن است.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از تولیدات استانی در سال تولید ملی از تمام همشهریان و مسافران انتظار داریم برای تضمین ایمنی و سلامت خود از خرید و مصرف عسل‌های کنار جاده خودداری کنند.

به گزارش فارس، مدیرکل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: در اغلب موارد عسل‌های عرضه شده با نام سبلان به مردم فروخته می‌شود که شایسته است به جای آن از عسل مرغوب تولیدات استانی و همچنین عسل صنعتی با نشان استاندارد استفاده کنند.

علایی در ادامه گفت: ‌از تمامی هم استانی‌ها و مسافران و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنیم از تولیدات عسل این استان که یکی از استان‌های پیشگام در تولید عسل مرغوب در کشور است، حمایت کرده تا نه تنها نیاز داخل استان و مسافران مرتفع شود بلکه بتوان در بازارهای بین‌المللی نیز محصول عرضه شده قابل رقابت باشد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول