اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک خبر داد

برداشت یک و نیم تن عسل از کندوهای شهرستان زهک

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زهک گفت: امسال بیش از یک و نیم تن عسل از کندوهای شهرستان زهک برداشت شده است.

برداشت یک و نیم تن عسل از کندوهای شهرستان زهک

سیدرضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زهک اظهار داشت: امسال 25 زنبوردار این شهرستان موفق به برداشت یک و نیم تن عسل از کندوها شده‌اند که این مقدار علاوه بر برطرف‌کردن نیاز شهرستان، نیاز شهرستان‌های اطراف را نیز مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: از هر کندو به طور متوسط 15 کیلو عسل برداشت می‌شود که اگر شرایط مهیا باشد حتی تا برداشت 30 کیلو عسل از یک کندو نیز امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در شهرستان زهک 176 کندو وجود دارد، از کشاورزان منطقه خواست تا به کار پرورش زنبور عسل بپردازند زیرا علاوه بر سود حاصل از فروش عسل باعث رونق کشاورزی آن‌ها خواهد شد.

موسوی ادامه داد: از نظر علمی ثابت شده و بر همه روشن است که زنبور با گردافشانی، کیفیت و میزان بار درختان میوه را بالا می‌برد.

مدیر جهاد کشاورزی زهک کم‌خرج بودن و نیاز به سرمایه کم را از عوامل به صرفه‌بودن کار پرورش زنبور عنوان کرد و گفت: این کار برای هر کشاورزی در سطح منطقه به شغل مناسبی تبدیل شده است.

موسوی هم‌چنین با اشاره به درصد رطوبت پائین عسل این منطقه که در حد 14 درصد بوده و خیلی کم‌تر از رطوبت عسل مناطق کوهستانی که 50 درصد است، گفت: عسل از لحاظ دارویی بسیار مفید است و عسل این منطقه در زمره بهترین عسل‌های ایران قرار دارد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول