اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک متخصص اطفال مطرح کرد

کاهش 25 برابری مرگ کودکان مصرف‌کننده شیر مادر

خبرگزاری فارس: متخصص اطفال و کودکان مقیم شهرستان دیلم گفت: میزان مرگ و میر به‌ویژه به دلیل عفونت‌های گوارشی و بیماری‌های اسهالی در بین کودکان استفاده کننده از شیر مادر 25 برابر کمتر از کودکانی است که با شیر مصنوعی تغذیه می‌شوند.

کاهش 25 برابری مرگ کودکان مصرف‌کننده شیر مادر

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم دکتر بهزاد حقیقی ظهر امروز در نشست کاردانان سلامت خانواده مراکز بهداشتی درمانی دیلم افزود: مادران شیرده به دلیل ترشح هورمونی مخصوص از امنیت خاطر و شادابی بیشتری برخوردار بوده و کمتر افسرده می‌شوند.

حقیقی بیان داشت: مزایای شیر مادر و تفاوت‌های واضح کودکان شیر مادرخوار با دیگر کودکان از نظر وضعیت ابتلا به بیماری‌ها، روند رشد و تکامل ذهنی و جسمی بسیار واضح و روشن است.

وی گفت: در مادرانی که کودکان خود را با شیر مادر تغذیه کرده‌اند میزان ابتلا به شکستگی‌های استخوانی به دلیل کهولت سن کمتر است.

این متخصص اطفال ادامه داد: میزان مرگ و میر به‌ویژه به دلیل عفونت‌های گوارشی و بیماری‌های اسهالی در بین کودکان استفاده کننده از شیر مادر 25 برابر کمتر از کودکانی است که با شیر مصنوعی تغذیه می‌شوند.

حقیقی افزود: جلوگیری از ناهنجاری‌های فک و پوسیدگی دندان در دوران کودکی و افزایش ضریب هوشی،کاهش ابتلا به عفونت‌های تنفسی، آسم و خس خس سینه و کاهش بروز چاقی در دوران کودکی و بزرگسالی از دیگر مزایای تغذیه با شیر مادر است.

وی سپس در ارتباط با روند وزن‌گیری بعد از تولد تا 10 روزگی و چگونگی وزن‌گیری مطلوب در طی سه ماهه اول و دوم زندگی برای بررسی کودکان مراجعه کننده به مراکز و دادن اطمینان به مادر در ارتباط با وزن کودک توسط پرسنل نکات مهمی را مطرح کرد.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با حضور متخصص اطفال و کودکان مقیم شهرستان برای پرسنل سلامت خانواده مراکز در سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان دیلم برگزار شد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول