اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان:

توقع مدیریت یکپارچه در اصفهان بی‌معنا است/ برخی میراث فرهنگی را فدای توسعه می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به توقع ایجاد مدیریت یکپارچه از سوی برخی مسئولان اصفهانی گفت: در قانون این موضوع مطرح نشده و این‌گونه رفتارها در اصفهان جواب نمی‌دهد.

توقع مدیریت یکپارچه در اصفهان بی‌معنا است/ برخی میراث فرهنگی را فدای توسعه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن مصلحی در نشست مطبوعاتی خود در جمع اصحاب رسانه در ارتباط با متروی اصفهان و احداث و تکمیل خط یک آن اظهار کرد: به اعتقاد عضوی از بدنه میراث فرهنگی عبور مترو از زیر چهارباغ اشتباه بود و نباید اجازه بدهیم با عبور مترو از میدان نقش‌جهان این اتفاق مجدد رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه میدان نقش‌جهان یک اثر جهانی تاریخی است، تصریح کرد: آثار جهانی شوخی بردار نیست و در صورتی که اتفاقی برای این اثر تاریخی روی دهد این میدان از فهرست آثار جهانی حذف می‌شود.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان یادآور شد: با عبور خط یک مترو از زیر میدان چهارباغ با وجود مخالفت‌های بسیاری که به آن شد، شهرداری این اقدام را صورت داد و اکنون برای ایستگاه‌های خط شمار یک مترو اصفهان و ریل‌گذاری دچار چالش شده و مشکل دارند.

وی با تاکید بر اینکه مدل زیرساخت حمل و نقل عمومی باید مطابق با تکنولوژی روز باشد، ادامه داد: من بر این باور هستم که شهر نیازمند مترو است، اما این توسعه نباید میراث شهر را تهدید کند.

مصلحی تصریح کرد: هم‌اکنون برخی دستگاه‌ها میراث فرهنگی را فدای توسعه می‌کنند و باید دید آیا نسل‌های آینده این توسعه را می‌پذیرند.

وی با اشاره به اینکه توسعه و پایداری باید در کنار یکدیگر صورت گیرد، ادامه داد: اما در جایی که این دو در تقابل با یکدیگر هستند، پایداری و میراث فرهنگی و معنوی ارجحیت دارد و اگر با عبور مترو از زیر نقش‌جهان اتفاقی برای آن روی دهد، باید دید در این زمان چه کسی می‌خواهد مدال افتخار را به اسم توسعه بر گردن خود بگیرد.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان بیان داشت: با توجه به جهانی بودن میدان نقش‌جهان هر گونه توسعه باید با نظر اکوموس و یونسکو صورت پذیرد و اگر قرار است مترو از زیر میدان نقش‌جهان عبور کند و اگر مطالعاتی انجام شده این مطالعات باید در اختیار آنها قرار گیرد و در صورتی که آنها احساس کردند این عبور ایجاد خطر نمی‌کند عبور مترو منعی ندارد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اعتراض به سخنانی که از سوی برخی مسئولان اصفهانی بر مدیریت یکپارچه می‌شود، گفت: چرا عده‌ای علاقه‌مند هستند همه چیز با مدیریت و نظارت آنها صورت گیرد.

مصلحی گفت: در هیچ جای قانون این بحث مطرح نشده و از طرفی ما به تصمیم‌گیری هم‌سو اعتقاد داریم.

سرپرست سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در شهر اصفهان نمی‌توان این‌گونه مدیریت کرد، گفت: مسائل و مشکلات و توسعه‌ اصفهان را باید با سه نگاه محلی، منطقه‌ای و ملی و جهانی نظاره کرد، در آن زمان این مشکلات و توقع برای مدیریت یکپارچه به وجود نمی‌‌آید، چرا که ما نیاز به تصمیم‌سازی و همکاری یکپارچه داریم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول