اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواهر شهید صارمی:

شهید صارمی خون خود را تقدیم رسالتش کرد

خبرگزاری فارس: خواهر شهید صارمی گفت: شهید صارمی با ایستادگی در برابر تحجر و استکبار جهانی خون خود را تقدیم رسالت خطیر خبرنگاری کرد و خبرنگاران امروز نیز باید با الگوگیری از شهدای رسانه در انعکاس واقعیت‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنند.

شهید صارمی خون خود را تقدیم رسالتش کرد

خواهر شهید خبرنگار محمود صارمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد در خصوص این شهید والامقام گفت: شهید صارمی شهید اهل قلم و از جمله خبرنگاران پرتلاش و آزاده‌ای بود که از حضور در خطرناک‌ترین میدان‌ها ترسی به دل راه نداد و به رسالت خویش تا انتها وفادار ماند.

آمنه صارمی افزود: از شهید صارمی به‌ حق می‌توان به عنوان شهیدی ‌یاد کرد که مظلومانه ‌در مواجهه با تحجر در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم ایستاد و خون خود را تقدیم رسالت خطیر خبرنگاری کرد.

وی بیان کرد: 17 مرداد، به نام روز خبرنگار نام‌گذاری شد و خبرنگاری که خبر ناتمامش دنیا را در بهت و حیرت فرو برد و جهان را از ظلم و ستمی که بر مردم مظلوم افغانستان می‌رفت آگاه کرد.

صارمی اضافه کرد: شهید صارمی با شهادتش نه تنها دنیا را از جنایت طالبان آگاه کرد، بلکه خبر شهادت خود و 9 پرستوی عاشق را نیز به دنیا مخابره کرد.

خواهر شهید محمود صارمی گفت: با توجه به نام‌گذاری 17 مرداد به نام روز خبرنگار انتظار می‌رود، خبرنگاران با الگوگیری از شهدای عرصه رسانه در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه تلاش کنند و در انعکاس واقعیت‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: روز خبرنگار نمادی از تلاش و سخت‌کوشی کبوترانی است که عاشقانه و بی‌پروا در عرصه وسیع اطلاع‌رسانی جان خود را بر کف نهاده و با عشقی وصف‌ناپذیر به کار و حرفه خود و گاه با دریافت حق‌الزحمه‌ای ناچیز، پروازی بی‌پایان و خستگی‌ناپذیر را دنبال می‌کنند.

هم‌چنین همسر شهید صارمی نیز در گفت‌گو با خبرنگار فارس، خبرنگاری را نه شغل و حرفه بلکه هنری دانست که با عشق آمیخته شده است.

وی گفت: خبرنگار کسی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زند و هر مشکل و معضلی را نادیده گرفته و هر خطری را به جان می‌خرد، چرا که رسالت خبرنگار، تلاش تا پای جان است و بدون توقع و چشم‌داشتی اخبار گوناگون را در لحظه مخابره می‌کنند، تا به دست عموم مردم رسیده و باعث آگاهی‌بخشی شوند.

وی متذکر شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، مسئولان مربوطه نیز با توجه به مسئولیت سنگین کار خبری و سخت و زیان‌آور بودن این حرفه پر استرس، وظایف خود را در قبال خبرنگاران به دور از هر گونه شعارزدگی، در چارچوب قوانین و در نظر گرفتن تسهیلات ویژه و متناسب با شأن و جایگاه این قشر تلاشگر ایفا کنند.

هم‌چنین امام جمعه بروجرد به مناسبت این روز به خبرنگار فارس گفت: 17 مردادماه برای خبرنگاران روز بزرگ و قابل احترامی بوده و روز تجلیل و تکریم از مقام خبرنگار و تقدیر از خدمات و زحمات فراوان افرادی است که از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن ترابی افزود: این روز یادآور شهادت مظلومانه و غریبانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است که در اجرای رسالت خبرنگاری خود و افشای چهره کریه و متحجر طالبان تا پای جان ایستاد و توسط این گروهک بی‌ریشه به فیض شهادت نائل آمد.

محمود صارمی، خبرنگار و مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان 17 مردادماه سال 77 به دست گروه متحجر و بی‌ریشه طالبان به شهادت رسید و به برکت خون این شهید شورای فرهنگ عمومی کشور روز شهادت این شهید والامقام را به نام روز خبرنگار در تقویم ملی کشور به ثبت رساند.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول