اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف خراسان‌شمالی خبر داد

آغاز طرح تذکر لسانی در استان خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌شمالی اعلام کرد: اجرای طرح تذکر لسانی در این استان هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد.

آغاز طرح تذکر لسانی در استان خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسینعلی یوسفعلی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران بیان داشت: طرح تذکر لسانی برای نخستین بار در کشور در تمام شهرستان‌های خراسان‌شمالی به اجرا در می‌آید.

وی افزود: طبق اعلام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، خراسان‌شمالی به عنوان یکی از دو استان برای اجرای طرح تذکر لسانی انتخاب شده است.

یوسفعلی‌زاده تاکید کرد: برای اجرای این طرح به مسئله آموزش اقشار مختلف توجه شده و لازم است تا هر یک از افراد برای فراگرفتن مهارت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شش جلسه آموزش را ببیند تا معروف‌ها در جامعه رایج و منکرها حذف شوند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح در سطح خراسان‌شمالی صرفاً به دنبال تذکر و جاری‌شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم، افزود: اجرای طرح تذکر لسانی در اسفراین از سال 89 و در بجنورد از سال 90 آغاز شده و بنا به اذعان مؤمنان و مردم این شهرها، اجرای این طرح آثار و نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌‌شمالی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح پیامدها و تکالیفی تبیین شده است، گفت:‌ برای آنکه این برنامه به خوبی در استان محقق شود، با همکاری مردم تلاش خواهیم کرد.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به اینکه در پیشبرد طرح تذکر لسانی در استان خراسان‌شمالی دو هدف را دنبال می‌کنیم، گفت: ارائه الگویی موفق از اجرای طرح تذکر لسانی در استان و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین این اهداف است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌شمالی اظهار داشت: بر همین اساس برای تحقق این برنامه‌ها در حوزه‌های آماده‌سازی، اجرا، نظارت و ارزیابی برنامه‌ریزی لازم را داشته تا اهداف طرح تذکر لسانی در تمام این استان تحقق یابد.

وی تاکید کرد:‌ باید در راستای پیشبرد احیای امر به معروف و نهی از منکر تذکر داد تا این فریضه الهی بیش از پیش در جامعه ساری و جاری شود.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه در مرحله اقدام ستادهای احیای شهرستان‌ها نیز فعال‌تر خواهند شد، گفت:‌ برای پیشبرد این طرح از توان دستگاه‌های اثرگذاری چون ارشاد، آموزش و پرورش، صدا و سیما به صورت خاص بهره‌گیری و برنامه ارائه می‌شود تا اهمیت فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر هر چه بیشتر برای مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد:‌ این فریضه الهی باید به گفتمان قالب جامعه تبدیل شود تا جلوی ناهنجاری‌ها، گمراهی‌ها و مفاسد گرفته و انسان‌های گمراه از وسوسه‌های شیطانی نجات پیدا کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه لازم است تا در این زمینه فعالیت و گفتمان‌سازی انجام شود، تصریح کرد:‌ همه احزاب و بسیج مردمی نیز در اجرا و پیشبرد طرح تذکر لسانی مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در گام دوم انجام فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای در این زمینه ضرورت دارد، خواستار فعال‌شدن هر چه بیشتر رسانه‌ها برای انعکاس مطالب حوزه اهمیت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در نشریات محلی، خبرگزاری‌ها و اختصاص ستونی به همین منظور شد.

یوسفعلی‌زاده گفت: حتی اگر رسانه‌ها در دستگاهی منکری را دیدند آن را با حفظ وحدت و با هدف اصلاح انعکاس دهد.

وی خواستار مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد این فریضه الهی در جامعه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی هم در این نشست ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را بهترین ابزار برای تقویت کشور در مقابله با جنگ نرم دشمنان عنوان کرد.

حسین ثابت‌قدم‌وحید همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی برای پیشبرد این فریضه در خراسان‌شمالی اشاره کرد و گفت:‌ برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف، میزگردهای تخصصی و نشست‌های رسانه‌ای از جمله برنامه‌های اجرا شده در این راستا بوده است.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول