اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان:

فوتبال ایران تنها در پول دادن حرفه‌ای شده است

خبرگزاری فارس: بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان گفت: فوتبال ایران تنها در پرداخت پول به بازیکنان حرفه‌ای شده و این در صورتی است که به هیچ عنوان از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

فوتبال ایران تنها در پول دادن حرفه‌ای شده است

حمید معماریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به بردهایی که سپاهان در فصل جدید لیگ برتر ایران کسب کرده از نظر روحی و روانی در شرایط مطلوب‌تری نسبت به ذوب‌آهن به سر می‌برد، اما ممکن است همین امر عاملی شود تا سپاهان غرور کاذبی نسبت به تیم ذوب‌آهن پیدا کند که این نکته می‌تواند در نتیجه گیری این تیم تأثیر منفی بگذارد.

وی به بازی هفته گذشته تیم سپاهان برابر تیم راه‌آهن اشاره کرد و افزود: من احتمال این را می‌دهم با توجه به اتفاق‌هایی که در بازی دو تیم در هفته گذشته رخ داد و گل‌ آفسایدی که تیم سپاهان به ثمر رساند و به دلیل حرف و حدیث‌هایی هم که در مورد آن گل مطرح شد ممکن است از نظر روحی بر سپاهان تأثیر منفی بگذارد.

بازیکن سابق تیم سپاهان با اشاره به خط دفاعی سپاهان گفت: فرشید طالبی مدافع و محمدباقر صادقی دروازه‌بان سپاهان در بازی گذشته این تیم برابر راه‌آهن عملکرد خوبی از خود ارائه ندادند و صادقی هنوز نتوانسته نقطه اطمینان و قوت را به تیم سپاهان القا کند تا 10 نفری که جلوی این بازیکن بازی می‌کنند بتوانند با خیال راحت به کارهای تاکتیکی تیم بپردازند و در حال حاضر هر توپی هم که روی دروازه سپاهان می‌آید تیم دچار تزلزل می‌شود.

وی ادامه داد: صادقی هنوز نتوانسته است جایگزین مطمئنی برای رحمتی و رحمان احمدی دروازه‌بانان فصل قبل این تیم شود اما امیدوارم با گذشت زمان اعتماد به نفس لازم را برای حضور درون دروازه سپاهان پیدا کند این در حالی است که خط دفاع سپاهان نیز همین شرایط را دارد.

پیشکسوت فوتبال اصفهان همچنین به خط هافبک و حمله سپاهان اشاره و تصریح کرد: این دو خط نسبت به دروازه و دفاع تیم با وجودی که هنوز در آغاز لیگ به سر می‌بریم و نتوانسته‌اند به آن شکل که باید کارهای بدن‌سازی و تیمی انجام بدهند عملکرد بهتری داشته‌اند.

وی تاکید کرد: در کمال تأسف بازیکنان ایرانی زمانی که به نقطه‌ای مانند تیم ملی رسیدند فکر می‌کنند که به سقف رسیده‌اند و از این زمان به بعد افت آنها شروع می‌شود و به سرعت نزول می‌کنند اما فوتبالیست‌های اروپایی که حرفه‌ای فکر و رفتار می‌کنند این سقف را می‌شکنند و به مراحل بالاتر فکر می‌کنند و می‌گویند این سقف مانع من است و باید آن را شکافته و به مراحل بالاتر فکر کنم.

معماریان اضافه کرد: در کمال تأسف بازیکنان ایرانی به هیچ عنوان این‌گونه فکر نمی‌کنند به طور مثال خلعتبری زمانی که در ذوب‌آهن به یک بازیکن چهره و شاخص تبدیل شد زمانی که به کشورهای عربی پیوست به هیچ عنوان نامی از این بازیکن در میان نبود و یا فرهاد مجیدی نیز به همین گونه بود.

وی در ادامه به محسن بنگر اشاره کرد و افزود: این بازیکن زمانی که در سپاهان حضور داشت بازی‌های بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذاشت اما زمان حضور همین بازیکن را در سپاهان با حال حاضر که در پرسپولیس بازی می‌کند مقایسه کنید و از این موضوع این‌گونه می‌توان نتیجه گرفت این تیم است که یک بازیکن را به اوج می‌رساند نه خود بازیکن.

بازیکن سابق تیم سپاهان: در کمال تأسف بازیکنان ایرانی ارزش و جایگاه یک بازیکن حرفه‌ای را کسب نکرده‌اند و تا انتها هم کسب نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: در فوتبال ایران تنها پول حرفه‌ای شده و هیچ چیز دیگر آن حرفه‌ای نشده و بازیکنان ایرانی حتی وقت استراحت و نوع تغذیه خود را هم نمی‌دانند و فقط به این فکر می‌کنند که چگونه ماشین و موبایل خود را عوض کنند و اگر هم به آنها گفته شود به بازیکنان ایرانی برمی‌خورد.

معماریان با مقایسه درآمد فوتبالیست‌ها و سایر اقشار جامعه تصریح کرد: به طور مثال یک رئیس بانک اگر در ماه دو میلیون تومان هم درآمد داشته باشد در سال رقم آن 24 میلیون تومان می‌شود و این کارمند باید سی سال زحمت بکشد تا شاید پس از این مدت یک آپارتمان 100 متری بخرد در صورتی که یک بازیکن فوتبال در ایران در عرض یک سال این رقم را می‌گیرد و بعد هم می‌گوید چون پول نداریم نمی‌توانیم نتیجه بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا زمان شما هم پول‌های کلان وجود داشت یا خیر اظهار کرد: آخرین پولی که من از سپاهان در زمان بازیگری خود گرفتم  2 میلیون و 400 هزار تومان بود که آن را هم در طی سه قسط 800 هزار تومانی به من  پرداخت کردند که 800 هزار تومان آن هم به صورت حقوق ماهیانه بود و قسط آخر آن هم در صورت نتیجه‌گیری تیم به بازیکنان پرداخت می‌شد.

بازیکن سابق تیم سپاهان اضافه کرد: سال گذشته مشکلات مالی برای هر دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن وجود داشت اما با وجود مدیرعاملی کار‌آمد و لایق در سپاهان این تیم توانست حواشی را جمع کند که در انتها هم به قهرمانی این تیم ختم شد.

وی ادامه داد: من 20 سال در کنار آقای رحیمی مدیرعامل سپاهان بوده‌ام و وی را مدیر عامل بسیار خوبی می‌دانم که می‌تواند کارهای بسیار بزرگی انجام دهد اما در کمال تأسف هنوز جایگاهی که باید در اختیار وی برای کارهای بهتر قرار بگیرد قرار نگرفته که امیدوارم در آینده این جایگاه در اختیارش قرار بگیرد.

معماریان در ادامه به تیم فوتبال ذوب‌آهن اشاره کرد و افزود: این تیم به هیچ عنوان در فصل جدید لیگ برتر بازی‌های خوبی را از خود به نمایش نگذاشته است و کار یا برنامه تیمی در این تیم دیده نمی‌شود و عملکرد خط دفاعی این تیم بسیار ضعیف بوده است.

وی همچنین به سپهر حیدری مدافع ذوب‌آهن اشاره و تصریح کرد: این بازیکن زمانی که به قول خودش به یک تیم بزرگ‌تر و بهتر مانند پرسپولیس رفت با حواشی زیادی در این تیم روبه‌رو شد و با آن وضعیت نیمکت نشین شد و ما مجدد این بازیکن را به تیم ذوب‌آهن برمی‌گردانیم در صورتی که این بازیکن دیگر کارایی در تیم ندارد و ما باید حداقل از این بازیکنانی که کارایی فنی در تیم ندارند بتوانیم استفاده مالی کنیم.

بازیکن سابق تیم سپاهان ادامه داد: رفتن بازیکنی مانند سپهر حیدری از تیم ذوب‌آهن گره‌ای از این تیم باز نکرد در صورتی که آمدن این بازیکن نیز مشکلی از تیم رفع نکرده و باشگاه باید با این نقل و انتقالات گوشه‌ای از مشکلات تیم را رفع کند در صورتی که به هیچ عنوان این‌گونه عمل نشده است.

وی اضافه کرد: هدف باشگاه‌ها تنها نباید این باشد که بگویند ما این تعداد بازیکن را در فصل نقل و انتقالات جذب کرده‌ایم در صورتی که باید به منافع باشگاه و کیفیت بازیکنان جذب شده نیز توجه کند برای مثال برونو سزار که از سپاهان جدا شد این باشگاه عربی بود که از این انتقال سود برد زیرا به طور واقع یک بازیکن با سطح فنی بسیار بالا را جذب کرده و سپاهان نیز به جای این بازیکن خلعتبری را جذب کرده که نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای سزار باشد.

معماریان در پایان افزود: این رفت و برگشت بازیکنان به تیم‌ها به هیچ عنوان دردی را از فوتبال ایران و باشگاه‌های ایرانی دوا نمی‌کند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول