اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

مرکز پژوهشی شهید احمدی‌روشن در همدان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی همدان گفت: امسال مرکز آموزشی و پژوهشی شهید احمدی‌روشن در همدان ایجاد می‌شود.

مرکز پژوهشی شهید احمدی‌روشن در همدان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی گودرزی‌سروش ظهر امروز در سی و دومین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک سازمان فرهنگی پژوهشی در ایران است که یک مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی به همین نام را نیز اداره می‌کند.

وی افزود: در 16 مرداد 1359 ستاد عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را در راستای اهداف انقلاب فرهنگی ایران تاسیس کرد و با تبدیل ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه جهاد دانشگاهی در 11 آذر 1365 بازنگری و تصویب شد.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان خاطرنشان کرد: در این اساسنامه بر فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید شده و همچنین در 22 آبان 1369 شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور معرفی کرد و انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی را نیز بر عهده این نهاد قرار داد.

وی بیان کرد: در 14 آبان 1370 اساسنامه جدیدی به تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و جایگزین اساسنامه قبلی شد و جهاد دانشگاهی در راستای اهداف و وظایف خود در سال 1372 اقدام به تأسیس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به عنوان یک مؤسسه غیرانتفاعی از نوع دوم کرد.

گودرزی‌سروش گفت: امید است پروژه مرکز آموزشی پژوهشی شهید احمدی‌روشن در سال جاری ایجاد و برای مجتمع پژوهشی جهاد دانشگاهی نیز تا پایان سال 92 ردیف ملی مشخص شود.

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان نیز تصریح کرد: انسان برای مجاهدت آفریده شده و مصداق و اثرگذاری جهاد هر انسان در طول عمرش بر اساس موازین و مکاتب متعدد گوناگون است.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار در پایان سخنانش اظهار کرد: خبرنگاری عنوان کردن اسرار و ایجاد چالش‌ها و تیرهای پرهزینه در جامعه نیست بلکه بیان مطالب و واقعیت‌ها در سایه نظام ارزشی مبتنی بر تقوا است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول