اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

مردم دشتی در امر انفاق همیشه پیشتاز بوده‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: مردم دشتی از زمان‌های دور سابقه انفاق را داشته و دارند و در این زمینه ‌پیشتاز هستند.

مردم دشتی در امر انفاق همیشه پیشتاز بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح صبح امروز در مراسم جشن گلریزان که در حسینیه میرزای خورموج و با حضور فرماندار دشتی، معاونان، دادستان عمومی و انقلاب  و مردم خیر شهرستان دشتی برگزار شد انفاق کردن در حال تنگدستى را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: انفاق در راه خدا و کمک مالى به افراد محروم و مخصوصا آبرومند توأم با خلوص نیت از نشانه‌هاى ایمان است.

امام جمعه خورموج افزود: مردم دشتی از زمان‌های دور سابقه انفاق را داشته و دارند و در این زمینه همواره پیشتاز هستند.

وی ادامه داد: ممکن است فرهنگ‌های وارداتی تا حدود تاثیرگذار باشد اما مردم دشتی هیچ وقت از فرهنگ غنی دینی و ولایتمداری فاصله نخواهند گرفت.

مصلح خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: خوشا به حال کسى که زیادى مال خویش را انفاق کند و جلوی زیاده‏‌گویى خود را بگیرد و شما از چیزى که بخشیده‏اید سود بیشترى مى‏برید تا کسى که آن را به دست آورده ‏است.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند: در حقیقت بهره انسان از دنیایت‏ همان ‏است که ‏با آن ‏آخرتت‏ را بسازد پس در راه حق خرج کن و خزانه‌‏دار دیگران مباش.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی یادآور شد: پیامبر (ص) در حدیثی نسبت به آداب انفاق می‌فرمایند: هنگامى که حاجتمندى از شما چیزى بخواهد گفتار او را قطع نکنید تا تمام مقصود خویش را شرح دهد سپس با وقار و ادب و ملایمت به او پاسخ بگویید، یا چیزى که در قدرت دارید در اختیارش بگذارید و یا به طرز شایسته‌اى او را باز گردانید زیرا ممکن است سؤال کننده فرشته‌هایی باشد که مامور آزمایش شما است تا ببیند در برابر نعمت‌هائى که خداوند به شما ارزانى داشته چگونه عمل مى‌کنید.

امام جمعه خورموج گفت: خداوند در قرآن مجید توصیه‌های فراوانی نسبت به انفاق کردن دارد و در قرآن آیات بسیاری به اجر و ثواب انفاق کردن اشاره می‌کند.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول