اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم:

مزاحمت‌های تلفنی فرصت امدادرسانی را 12 درصد کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: تماس مزاحم و اشغال بی‌مورد خط 115 به میزان 12 درصد شانس بهره‌مندی مددجوی واقعی به خدمات اورژانس را از بین می‌برد.

مزاحمت‌های تلفنی فرصت امدادرسانی را 12 درصد کاهش می‌دهد

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تببین گزارش عملکرد مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در 24 ساعت گذشته اظهار کرد: اورژانس قم در طول این مدت به هزار و 72 تماس شهروندان پاسخ گفت.

وی با اشاره به ماموریت‌های انجام شده در این مدت افزود: از مجموع هزار و 72 تماس که با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در این مدت حاصل شد، 142 مورد منجر به ماموریت و اعزام آمبولانس به محل حادثه شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قم ادامه داد: 60 مورد از ماموریت‌های انجام شده مربوط به تصادفات بوده که 73 مجروح بر جای گذاشت و 82 مورد نیز مربوط به بیماران قلبی،تنفسی، سقوط و ... بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ماموریت‌های شاخص در این مدت زمانی پرداخت و بیان کرد: شب گذشته بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی سواری در جاده ساوه سلفچگان دو نفر به شدت مجروح شدند.

فراهانی ادامه داد: پس از اعلام گزارش این حادثه با اورژانس 115، بلافاصله ماموران این مرکز در محل حادثه حضور پیدا کردند و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، مجروحین حادثه را برای تکمیل مراحل درمانی به مرکز درمانی شهید بهشتی منتقل کردند.

وی برخورد دو دستگاه تریلی در جاده قدیم - قم تهران را حادثه دیگری عنوان کرد و گفت: این حادثه در نخستین ساعات بامداد رخ داد که منجر به مجروح شدن یک نفر شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: پس از حضور ماموران اورژانس 115 در محل حادثه، اقدامات اولیه درمانی برای مجروح این حادثه انجام و با انجام عملیات احیاء به مرکز درمانی شهید بهشتی منتقل شد.

وی واژگونی یک دستگاه تندر L 90 در کیلومتر 47 اتوبان قم – تهران را از دیگر حوادث شاخص این مدت ذکر کرد و گفت: سه نفر در این حادثه مصدوم شدند که با حضور اورژانس 115 در محل حادثه درمان شدند.

فراهانی با بیان اینکه آمار قابل توجهی از تماس‌هایی که با مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گرفته می‌شود را مزاحمین تشکیل می‌دهند بیان کرد: از مجموع هزار و 72 مورد تماس با اورژانس 115 در 24 ساعت گذشته 498 مورد آن را مزاحمین تشکیل می‌دادند.

فراهانی خاطر نشان کرد: هر تماس مزاحم و اشغال بی‌مورد خط 115، به میزان 12 درصد شانس بهره‌مندی مددجوی واقعی به خدمات اورژانس را از بین می‌برد که این مهم در واقع تهدید حیات و سلامتی نیازمندان واقعی به خدمات اورژانس است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول