اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد هرمزگان خبر داد

ایجاد فضاهای مناسب برای تمرین گروه‌های نمایشی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: نخستین گام برای تولید یک اثر، مهیا کردن مکان مناسب تمرین است که از این لحاظ بسیار در مضیقه هستیم و تصمیم داریم برخی فضاها را با تغییر کاربری به تمرین نمایش اختصاص دهیم.

ایجاد فضاهای مناسب برای تمرین گروه‌های نمایشی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده ظهر امروز در دیدار با جمعی از فعالان نمایشی استان ضمن ابراز خرسندی از گسترش فعالیت‌های نمایشی در هرمزگان اظهار داشت: طی چند سال اخیر با توجه به حضور قدرتمند و تأثیرگذار گروه‌های نمایشی استان در جشنواره‌های مختلف کشور سبب شده است استقبال عمومی از نمایش‌ها بیشتر شود.

وی افزود: نخستین گام برای تولید یک اثر هنری مهیا نمودن مکان مناسب تمرین است که از این لحاظ بسیار در مضیقه هستیم و تصمیم داریم برخی فضاها را با تغییر کاربری به تمرین نمایش اختصاص دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مبانی دینی و اسلامی باید در آثار تولید شده نمایشی گسترش و افزایش یابد زیرا تأکید بر این اصول سلامت روحی و روانی هنرمندان را به همراه خواهد داشت.

مریدی‌زاده اضافه کرد: اولویت در حمایت از گروه‌های نمایشی براساس اجرای عموم و تولید اثر فاخر منطبق با معیارهای اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: خوش‌‌بختانه طی چند سال اخیر هنر نمایش در استان به طور چشم‌گیری شکوفا شده است و جا دارد در راستای شکوفا شدن استعدادهای هنری جوانان در این بخش تمام تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: مردم استان هرمزگان مردمی آشنا به هنر و به طور کلی هنردوست هستند و اگر نتوان استعدادهای هنری جوانان را شناسایی کرد می‌توان گفت که هرمزگان و به تبع آن کشور ظرفیت هنری ارزشمندی را از دست خواهد داد.

مریدی بیان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تمام سعی خود را برای شکوفایی استعدادهای جوانان در ابعاد مختلف هنری به کار بسته است و مسئولان ذی‌ربط نیز باید تمام تلاش خود را در این راستا به کار گیرند.

در ادامه حسین کریمی رئیس انجمن نمایش استان هرمزگان به ارائه گزارش عملکرد و کمبودهای حوزه نمایش پرداخت و گفت: راه‌اندازی نرم‌افزار بانک اطلاعات گروه‌های نمایشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی با اولویت شهرستان‌ها، نشست‌های تخصصی، حمایت از گرو‌ه‌های نمایشی در قالب اجرای عمومی، کمک به گروه‌ها برای اعزام به جشنواره‌های مختلف و ... از مهم‌ترین برنامه‌های انجمن نمایش استان هرمزگان است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول